  • 1. Data: 2003-06-27 12:25:06
    Temat: Ustanowienie hipoteki
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Chcę wziąć w banku kredyt pod zastaw hipoteczny mieszkania. Problem polega
    na tym, że hipoteka nie jest ustanowiona na nieruchomości. Mam akta
    przekazania mieszkania i działki poświadczony notarialnie. Gdzie mam z tym
    pójść aby ustanowić hipotekę, czy są jakieś rodzaje zastawu hipotecznego ?
    Do banku potrzeba mi ustanowienie hipoteki oraz wycenę nieruchomości.
    Dostaje białej gorączki jak muszę się pałętać po tych urzędach i wypytywać
    biurokratów o każdy świstek :( dlatego moja prośba, napiszcie gdzie mam iść
    i czego żądać ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-27 14:10:29
    Temat: Re: Ustanowienie hipoteki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, Rycerz Bolko wrote:

> [...]
    >+ przekazania mieszkania i działki poświadczony notarialnie. Gdzie mam z tym

    Spróbój wolniej przetłumaczyć na nasze co i jak. Pewnie ktoś ci
    później to przetłumaczy na polski :), bo podejrzewam że mylisz
    pojęcia: hipoteka to jest zapis w księdze wieczystej który
    ustanawia się "dla wierzyciela" (tu: banku) i to bank a nie
    ty musi chcieć hipoteki !
    Podejrzewam że chodzi ci o to, że nie masz księgi wieczystej
    dla twojej nieruchomości, a bez tego bank nie ma gdzie hipoteki
    wpisać :) jest tak ?

    [...]
    >+ Dostaje białej gorączki jak muszę się pałętać po tych urzędach i wypytywać
    >+ biurokratów o każdy świstek :(

    Znasz dowcip o ciasnym mieszkaniu o kozie ? ;)
    To ja ci poradzę: załóż sobie działalność gospodarczą. I koniecznie
    zatrudnij jednego pracownika :), ale ubezpiecz się od apopleksji,
    bo wyglądasz na nerwowego :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-27 16:10:05
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:9025-1056716772@leczna.opus.chelm.pl>
    Rycerz Bolko napisał(a):

> [...]
    > wypytywać biurokratów o każdy świstek :( dlatego moja prośba,
    > napiszcie gdzie mam iść i czego żądać ;)

    Bylem w podobnej sytuacji i w banku powiedzialem: "Pani, pani mi
    wyjasni co z ta hipoteka, tak krok po kroku". I pani wyjasni,
    gwarantuje.
    radze jednak zapytac pania dwa razy, jesli zaprzeczy sama sobie,
    zapytaj ja trzeci raz. Bez krepacji :) Pamietaj, to oni zarabiaja na
    twoim kredycie.

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 4. Data: 2003-06-27 21:36:47
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Podejrzewam że chodzi ci o to, że nie masz księgi wieczystej
    > dla twojej nieruchomości, a bez tego bank nie ma gdzie hipoteki

    Tego to ja nie wiem. Mnie się o takie rzeczy nie pytaj bo ja się w tym
    papierkowym świecie nie odnajduję ;(
    Widzę, że Ty się w tym odnajdujesz to wytłumacz mi jak krowie na miedzy co i
    jak mam zrobić ;)

    zaczynam od początku:
    -chce wziąć kredyt pod zastaw, doradzono mi (kolega, pracownik banku) żebym
    zrobił to pod zastaw np. mieszkania.
    -mieszkanie pod które ma być wzięty kredyt jest przekazane na własność jako
    rekompensata za mienie pozostawione na wschodzie, na to mam papierek
    poświadczony notarialnie. Jest tam też adnotacja, że prawo wieczystego
    użytkowania wpisano do księgi wieczystej. To tyle co do księgi wieczystej ;)
    To wszystko co wiem i mam ;)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-06-27 21:52:30
    Temat: wKF: Ustanowienie hipoteki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ Spróbój

    Erm, no, tego....
    Wnoszę o łagodny wymiar kary :> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-28 09:35:36
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Rycerz Bolko" <r...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poświadczony notarialnie. Jest tam też adnotacja, że prawo wieczystego
    > użytkowania wpisano do księgi wieczystej. To tyle co do księgi wieczystej

    czyli jest KW
    a więc nalezy udac się do sądu rejonowego i dowiedzieć się
    jakie dokumentu nalezy przywlec w celu wpisania hipoteki,
    zwykle to jest zaświadczenie z banku,
    ale oczywiście musisz mieć tzw. zdolnośc kredytową czyli
    móc spłacić kredyt, z bieżących dochodów, bo hipoteka to tylko
    wtórne zabezpieczenie na wypadek katastrofy,
    sama nie spłaca kredytu, :-),
    pzdr,
    JarekM