  • 1. Data: 2003-06-27 10:54:36
    Temat: Konwencja Nowojorska?-POMÓŻcie!
    Od: "aQa" <a...@i...pl>

    Jeżeli ojciec dziecka przebywa za granicą i nie płaci alimentów ,slyszalem
    ,że istnieje możliwość prowadzenia egzekucji w państwach,które są
    sygnatariuszami Konwencji Nowojorskiej o dachodzeniu roszczeń
    alimentacyjnych za granicą.Chodzi mi głównie o Niemcy!

    Jak sie do tego zabrać ,
    gdzie sie zgłosić ,czy ktoś taką sprawę prowadził?

    Bede wdzieczny za pomoc ,DZIEKI !

    Adamo

  • 2. Data: 2003-06-28 03:51:13
    Temat: Odp: Konwencja Nowojorska?-POMÓŻcie!
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik aQa <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdh6ba$5ru$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > alimentacyjnych za granicą.Chodzi mi głównie o Niemcy!
    >
    > Jak sie do tego zabrać ,
    > gdzie sie zgłosić ,czy ktoś taką sprawę prowadził?

    to zalezy na jakim etapie jest sprawa czy juz zapadło orzeczenie i na jaki
    adres pozywano pozwanego ? czy podawano land w niemczech ?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-06-30 09:03:14
    Temat: Re: Konwencja Nowojorska?-POMÓŻcie!
    Od: "Adamo" <a...@i...pl>

    Czesc!

    Fajnie ,że odpowiedziałas :o) Mam już wyrok , wszystko sądownie w Polsce
    jest zalatwione ,tylko chodzi o dorwanie gościa za granicą , bo w Polsce
    przebywa sporadycznie.
    Niewiem, jak to sie zalatwia za granicą ,Komornik działał już w Polsce i nie
    może wyegzekwowac
    alimentów , jedyne wyjście to jego zamieszkanie w Niemczech ,gdyż tam
    przebywa.
    Tylko niewiem jak sie za to zabrac?

  • 4. Data: 2003-06-30 09:32:53
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Adamo <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdosub$1lng$...@n...ipartners.pl...
    > Czesc!
    >
    > Fajnie ,że odpowiedziałas :o) Mam już wyrok , wszystko sądownie w Polsce
    > jest zalatwione ,

    sam wyrok w polsce nie wystarczy

    tylko chodzi o dorwanie gościa za granicą , bo w Polsce
    > przebywa sporadycznie.

    nalezy zwrocic sie do sądu rodzinnego o pomoc w opracowaniu takiego wniosku
    zgodnie z wydanym rozporzadzeniem z r.65

> [...]
    nie
    > może wyegzekwowac
    > alimentów , jedyne wyjście to jego zamieszkanie w Niemczech ,gdyż tam

    j.w nalezy zwrócic sie do sadu rodzinnego " o pomoc w sporządzeniu wniosku
    dot. dochodzenia roszczen alimentacyjnych w drodze pomocy sądowej " ... doł.
    tyt. wykonawczy podajac dokładnie adres pozwanego ,uzasadnic wniosek

    Sandra