  • 91. Data: 2007-06-09 18:48:43
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Nie - nie wyraża w sposób dostateczny (za wyjątkiem niektórych przypadków
    > jak kino czy teatr,

    Nie rozumiem różnicy z teatrem i kinem. Dlaczego miałby być inaczej?

    > Do oddychania też potrzebujesz podstawę prawną? ;-)

    Nie, to ty twierdziłeś że wymagana jest ustawa do ustanowienia zakazu
    fotografowania. Teraz twierdzisz że na niektóre rzeczy nie trzeba ustawy
    (przepisu). Co to za niekonsekwencja ??

    > Art 23 KC gwarantuje ochronę wolności

    Ale dlaczego twierdzisz że art. 23 kc stosuje się tylko do ciebie, a nie
    do właścicieli centrum handlowego (nawet jeśliby to była osoba prawna -
    art. 43 kc) ??

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 92. Data: 2007-06-09 18:53:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > zakaz palenia, picia alkoholu, plucia czy wjechania motocyklem ma swoje
    > podstawy w ustawach. Wskaż ustawe, która zabrania Ci fotografowania.

    Art. 140 kc, który pozwala właścicielowi rzeczy określić w jaki sposób z
    niej mogą korzystać inni.
    Na podstawie tego właściciel nieruchomości może zakazać na SWOJEJ
    nieruchomości określonych zachowań innych osób, chyba żeby zakaz był
    sprzeczny z zasadami współżycia społecznego lub ze
    społeczno-gospodarczym przeznaczeniem prawa własności.

  • 93. Data: 2007-06-09 18:59:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Ja uważam że nie mogę nikomu zabronić fotografowania w swoim mieszkaniu.

    No to nie mam więcej pytań :) Dawaj adres :)

    > Mogę conajwyżej złożyć komuś ofertę "nie fotografuj bo cię wyrzucę"

    To nie jest oferta. Ale mniejsza o to, bo widzę że cię przekonałem :)
    Pomyśl: skoro możesz wprowadzić sankcję to znaczy że zakazujesz.

    Nadto pomyśl: o to chodzi w tym wątku: właściciel zakazał fotografować,
    a skoro ktoś ten zakaz naruszył to właściciel ma prawo go wyprosić i
    naruszający zakaz ma obowiązek się do tego dostawać. Skoro nie
    dostosowuje sie to popełnia przestępstwo z art. 193 kk i policja winna
    mu zrobić krzywdę.

    > - ale jak nie przyjmie to trudno - co sfotografował to jego.

    Nikt, aby przynajmniej ja, nie twierdziłem, że właściciel ma prawo
    zrobione fotografię zabrać. Ma prawo wyprosić takiego delikwenta z
    centrum handlowego.

  • 94. Data: 2007-06-09 19:19:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > sprzeczny z zasadami współżycia społecznego lub ze
    > społeczno-gospodarczym przeznaczeniem prawa własności.

    Moim zdaniem nadinterpretujesz. Art.140 mówi o sposobie korzystania
    właściciela z rzeczy (nieruchomości), nie mówi nic (bo i nie może) o
    zachowaniu innych osób. Fotografując we wnętrzu obiektu w żaden sposób
    nie naruszam praw właściciela do korzystania z nieruchomości czy
    rozporzadzania nią. Taka sama zależność zachodzi, jeżeli mowa o
    pożytkach i dochodach - fotografowanie nie ma na nie wpływu.

    A powołując się na zasady współżycia społecznego w obiekcie typu centrum
    handlowe powinien być traktowany jak każde inne miejsce publiczne (i tak
    jest).

    Mam natomiast wątpliwości co do wspominanego na początku (czy ktoś
    jeszcze o tym pamięta;) terenu egzaminowania WORD, tu w grę mogą
    wchodzić przepisy dot, bezpieczeństwa i obecność osób postronnych może
    być ograniczana. Ale nie ma to nic wspólnego z zakazem fotografowania.

    M.

  • 95. Data: 2007-06-09 19:26:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    > zachowaniu innych osób. Fotografując we wnętrzu obiektu w żaden sposób
    > nie naruszam praw właściciela do korzystania z nieruchomości czy

    W zakres wyłącznego prawa do korzystania z nieruchomości i
    rozporządzania nią wchodzi również decydowanie o tym w jakim zakresie i
    na jakich warunkach z nieruchomości tej mogą korzystać inni. Jeśli nie
    masz takiej zgody właściciela, to nie możesz korzystać z jego
    nieruchomości, mam nadzieję że tu się zgadzamy? Mogę więc udostępnić
    nieruchomość pod warunkiem że nie będziesz fotografować i w konsekwencji
    będziesz mógł w niej przebywać tylko stosując się do tych zasad. W
    przypadku ich naruszenia przebywasz na terenie nieruchomości wbrew woli
    właściciela i w ten sposób naruszasz jego prawa do niej.

    KG

  • 96. Data: 2007-06-09 20:04:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > przypadku ich naruszenia przebywasz na terenie nieruchomości wbrew woli
    > właściciela i w ten sposób naruszasz jego prawa do niej.

    To powiedz, jakie znaczenie ma fakt, że jest to:

    1. mieszkanie prywatne
    2. dworzec kolejowy
    3. centrum handlowe
    4. tory kolejowe w Bieszczadach
    5. chodnik na terenie neleżącym do gminy Pcim

    Czy w każdej z tych sytuacji wymagana jest zgoda właściciela na
    każdorazowe korzystanie z nieruchomosci? Czy fakt, że jest to miejsce
    publiczne ma jakiekolwiek znaczenie?

    Kontynuując takie rozważania dochodzimy do absurdu. Każda nieruchomość
    ma swojego właściciela, może być to osoba prywatna, spółka prawa
    handlowego, Polskie Koleje Państwowe Nieruchomości, POlskie Koleje
    Państwowe Polskie Linie Kolejowe, gmina Pcim (odpowiednio odnosząc się
    do punktów podanych powyżej). Czy to oznacza, że każdy
    właściciel/zarządca (bo rozumiem, że prawo to może dotycczyć również
    zarządu nieruchomością) może zakazac mi fotografowania, filmowania czy
    oglądania nieruchomości?

    M.

    PS. I co z najemcą? :)

  • 97. Data: 2007-06-09 20:11:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > będziesz mógł w niej przebywać tylko stosując się do tych zasad. W
    > przypadku ich naruszenia przebywasz na terenie nieruchomości wbrew woli
    > właściciela i w ten sposób naruszasz jego prawa do niej.

    Kiedyś się na to mówiło "falandyzacja"...

  • 98. Data: 2007-06-09 20:25:02
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:

> [...]
    > naruszający zakaz ma obowiązek się do tego dostawać. Skoro nie
    > dostosowuje sie to popełnia przestępstwo z art. 193 kk i policja winna

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wychodzi na to, że właściciel ma prawo
    wyprosić *zawsze*, bo mu się tak podoba, powołując się na ten artykuł? I
    fotografowanie akurat nie ma tu nic do rzeczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 99. Data: 2007-06-09 20:29:25
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:

    > To czytaj kodeks karny, zamiast kodeksu wykroczeń.
    > Mowa tam miedzy innymi o lokalu.

    Śmiem twierdzić że nie przeczytałeś posta na który odpowiadasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 100. Data: 2007-06-09 20:46:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Śmiem twierdzić że nie przeczytałeś posta na który odpowiadasz.

    A no kw kojarzy mi sie z kodeksem wykroczeń ...
    Drugie moje skojarzenie to księga wieczysta, ale chyba pasuje jeszcze
    mniej ..

    A tobie kw z czym się kojarzy ??