  • 1. Data: 2007-09-02 15:17:56
    Temat: Ustalanie rozkładu czasu pracy.
    Od: p3pE <g...@g...pl>

    Witam!

    Czy pracodawca ma jakiś określony termin na ogłoszenie/podanie do
    wiadomości rozkładu czasu pracy dla pracowników.

    Pytam bo mnie już denerwuje to dowiadywanie się o grafiku w przeddzień
    rozpoczęcia okresu rozliczeniowego (czyt. miesiąca).

    Canon PowerShot S5 IS
    BC-700
    8x "Energizer Advanced 2500mAh"
    Lowepro Edit120

  • 2. Data: 2007-09-02 16:03:59
    Temat: Re: Ustalanie rozkładu czasu pracy.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbek7b$gfv$1@opal.futuro.pl p3pE <g...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > Pytam bo mnie już denerwuje to dowiadywanie się o grafiku w przeddzień
    > rozpoczęcia okresu rozliczeniowego (czyt. miesiąca).
    Sprawa niełatwa. Spróbowałbym tak:
    - najpierw art. 150 §1 KP;
    - następnie ten sam artykuł §4;
    - i wreszcie art. 104^3, czyli dwa tygodnie.
    To trochę kombinowane, ale nic innego mi w tej chwili na myśl nie
    przychodzi.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-02 16:44:14
    Od: p3pE <g...@g...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > - i wreszcie art. 104^3, czyli dwa tygodnie.
    > To trochę kombinowane, ale nic innego mi w tej chwili na myśl nie

    Właśnie też tak to wykombinowałem no ale teraz jak dowieść w PIPie, że
    grafik jest podawany do wiadomości ostatniego dnia miesiąca. Jakieś
    oświadczenie pracowników czy coś wystarczy? No i czy ktoś próbował już
    taką sprawę załatwiać drogą prawną?

    Rozmawiałem na ten temat z kierowniczką sklepu, która stosuje taki
    proceder, ale to nic nie daje. Tak jakby nie można było co najmniej
    kilka dni wcześniej zaplanować grafika na kolejny miesiąc. Przecież to
    nie muszą być dwa tygodnie. Sklep otwarty do godz. 22. Raz nawet było
    tak, że ostatniego dnia miesiąca pracowałem do 20 i nie wiedziałem czy
    lub na którą mam przyjść następnego dnia.

  • 4. Data: 2007-09-02 16:54:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbep96$u5b$1@opal.futuro.pl p3pE <g...@g...pl>
    pisze:

    > Właśnie też tak to wykombinowałem no ale teraz jak dowieść w PIPie, że
    > grafik jest podawany do wiadomości ostatniego dnia miesiąca. Jakieś
    > oświadczenie pracowników czy coś wystarczy?
    Kwestia oceny, a ja nie jestem wróżbitą.
    Te grafiki pracy są datowane, podpisujecie zapoznanie się z nimi?
    Najprostsze wydaje mi się pisemne zawnioskowanie do pracodawcy o
    respektowanie podanych zapisów prawa pracy, datowanie grafików itp.

    > No i czy ktoś próbował już taką sprawę załatwiać drogą prawną?
    Tego nie wiem. Podobną kwestię załatwiłem swego czasu drogą regulaminową.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-09-02 20:59:39
    Od: p3pE <g...@g...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > respektowanie podanych zapisów prawa pracy, datowanie grafików itp.

    > Tego nie wiem. Podobną kwestię załatwiłem swego czasu drogą regulaminową.

    Drogą regulaminową tzn. jak? W regulaminie miejsca pracy było coś
    napisane o terminie ogłaszania grafika na przyszły miesiąc?

  • 6. Data: 2007-09-02 21:18:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbf882$3a0$1@opal.futuro.pl p3pE <g...@g...pl>
    pisze:

    > Drogą regulaminową tzn. jak? W regulaminie miejsca pracy było coś napisane
    > o terminie ogłaszania grafika na przyszły miesiąc?
    Właśnie nie było. Doprowadziłem do tego, że w regulaminie pracy pojawiły się
    odpowiednie zapisy mówiące o tym z jakim wyprzedzeniem winny być ogłaszane
    modyfikacje planu czasu pracy aby były obowiązujące (z grubsza biorąc).
    No, ale się przechwaliłem - nie zrobiłem tego sam, byłem tylko inicjatorem i
    animatorem. Bez poparcia koleżanek i kolegów za wiele bym nie zdziałał.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-09-02 22:36:23
    Od: p3pE <g...@g...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > No, ale się przechwaliłem - nie zrobiłem tego sam, byłem tylko
    > inicjatorem i animatorem. Bez poparcia koleżanek i kolegów za wiele bym

    Ok dzięki za podpowiedź. I chyba właśnie będę dążył do dopisania takiego
    punktu do regulaminu miejsca pracy.

    Pozdr