  • 1. Data: 2007-09-02 09:52:01
    Temat: Prawa autorskie - wiek graniczny dla rozpowszechnia?
    Od: "Rysio" <r...@g...pl>

    Witam

    Zastanawiałem się nad teoretyczną sytuacją umieszczenia starego filmu na
    sieci lokalnej. Czy umieszczenie starego filmu na serwerze ogólnodostępnym
    (publicznie nadawanego wcześniej a obecnie trudno dostępnego) naruszy prawa
    autorskie? Czy istnieje tzw. wiek graniczny po którym wygasają prawa
    autorskie dla filmu? I jeśli tak to jaki jest to wiek? I czy ktoś mógłby mi
    wskazać podstawę prawną?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-09-02 11:19:47
    Od: " ioo" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rysio <r...@g...pl> napisał(a):

    > Czy istnieje tzw. wiek graniczny po którym wygasają prawa
    > autorskie dla filmu? I jeśli tak to jaki jest to wiek? I czy ktoś mógłby mi
    > wskazać podstawę prawną?

    Art. 36. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie
    prawa majątkowe gasną z upływem lat siedemdziesięciu:
    [...]
    4) w odniesieniu do utworu audiowizualnego - od śmierci najpóźniej zmarłej
    z wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora
    dialogów, kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego.

    --
    pozdrawiam,
    ioo.