  • 1. Data: 2005-06-23 19:09:16
    Temat: Usługi na podstawie cywilnoprawnej
    Od: Michał Kordulewski <m...@p...pl>

    W pewnej perspektywie (załóżmy 3-9m) mam zamiar zarejestrować i
    prowadzić działalnośc gospodarczą. Jednak pierwsze miesiące wolałbym
    'potestować' w ramach stosunków z KC.

    Czy będzie to w pełni legalne jeśli będę się reklamował jawnie
    stwierdzając o chęci wykonania usług? Oczywiście podatek odprowadziłbym
    jako osoba fizyczna nieprowadząca DG, po pewnym czasie przeszedłbym na
    pełną i właściwą DG.

    z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie
    --
    pzdr
    Michał Kordulewski

  • 2. Data: 2005-06-23 19:11:26
    Temat: Re: Usługi na podstawie cywilnoprawnej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Kordulewski napisał(a):
    > W pewnej perspektywie (załóżmy 3-9m) mam zamiar zarejestrować i
    > prowadzić działalnośc gospodarczą. Jednak pierwsze miesiące wolałbym
    > 'potestować' w ramach stosunków z KC.

    A potem będzie w ramach stosunków z ...?

    To tez będą stosunki z kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-23 19:18:49
    Od: Michał Kordulewski <m...@p...pl>

    > A potem będzie w ramach stosunków z ...?
    A więc precyzyję wypowiedź: "(..) wyłącznie (..)".

    > To tez będą stosunki z kc.
    Przynajmniej jedną ze stron będzie przedsiębiorca. Być może obie.

    Czy coś mogę jeszcze wytłumaczyć? Jak rozumiem chcesz mi pomóc...

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski

  • 4. Data: 2005-06-23 19:22:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Kordulewski napisał(a):

    > Czy coś mogę jeszcze wytłumaczyć? Jak rozumiem chcesz mi pomóc...

    Po prostu nie rozumiem o co ci chodzi.
    Świadczenie usług zawsze będzie na podstawie prawa cywilnego (szeroko
    rozumianego).
    Różnica między przedsiębiorcą a osoba fizyczną polega na natężeniu
    działalności, nie różnych podstawach tej działalności.

  • 5. Data: 2005-06-23 19:29:35
    Od: Michał Kordulewski <m...@p...pl>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > Różnica między przedsiębiorcą a osoba fizyczną polega na natężeniu
    > działalności, nie różnych podstawach tej działalności.

    Świadczenie usług - to jest kluczem, a zostało zawarte w temacie.

    A więc: czy stałe świadczenie usług można realizować wyłącznie w ramach
    stosunków cywilnoprawnych osoby fizycznej (student; brak stosunku pracy,
    więc składek emerytalnych)? Czy mogę reklamować się: "Warsztat
    samochodowy, Jan Kowalski, czynne całą dobę"? Czy do takiej działalności
    konieczną formą jest DG?

    Pomijam niedogodności takie jak niemożnośc wystawienia faktury czy
    księgowania kosztów.

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski

  • 6. Data: 2005-06-24 09:51:35
    Od: "Paulina D" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > stwierdzając o chęci wykonania usług? Oczywiście podatek odprowadziłbym
    > jako osoba fizyczna nieprowadząca DG, po pewnym czasie przeszedłbym na

    Sugeruje lekturę ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Art. 2.
    mówi: "Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza,
    budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie
    kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób
    _zorganizowany_i_ciągły_.

    Zatem jeśli Twoje usługi będą prowadzone w sposób zorganizowany i ciągły to DG
    jest niezbędna.

    Pozdrowienia
    P.

  • 7. Data: 2005-06-24 10:05:36
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paulina D" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > _zorganizowany_i_ciągły_.
    >
    > Zatem jeśli Twoje usługi będą prowadzone w sposób zorganizowany i ciągły

    Prowadzę działalność zawodową w sposób zorganizowany ciągły na podstawie
    umowy o pracę. Czy powinienem założyć DG?

    L.

  • 8. Data: 2005-06-24 10:41:15
    Od: Michał Kordulewski <m...@p...pl>

> [...]
    > _zorganizowany_i_ciągły_.
    > Zatem jeśli Twoje usługi będą prowadzone w sposób zorganizowany i ciągły to DG

    Dzięki za wskazanie lektury. Właśnie o to chodziło.

    Nie mam więcej pytań, jest pan wolny. Zyczę miłego dnia. ;)
    --
    pzdr
    Michał Kordulewski

  • 9. Data: 2005-06-24 10:41:58
    Od: "Paulina D" <i...@p...onet.pl>

    >  Prowadzę działalność zawodową w sposób zorganizowany ciągły na podstawie
    > umowy o pracę. Czy powinienem założyć DG?

    Nie, bo nie prowadzisz działalności zawodowej we własnym imieniu. Patrz. KC
    dział bodajże III Przedsiebiorcy itd.

    Pozdrowienia
    P.

  • 10. Data: 2005-06-24 11:34:11
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/23/2005 9:29 PM, Michał Kordulewski wrote :

> [...]
    > więc składek emerytalnych)? Czy mogę reklamować się: "Warsztat
    > samochodowy, Jan Kowalski, czynne całą dobę"? Czy do takiej działalności

    Johnson miał na myśli, że świadczenie usług z działalnością gospodarczą
    i bez działalności gospodarczej jest oparte na kodeksie cywilnym i jest
    stosunkiem cywilnoprawnym. (Tak samo jak świadczenie usług w ramach
    stosunku pracy).
    Inaczej każda usługa dokonana w dowolny sposób jest uregulowana w
    kodeksie cywilnym.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the