  • 1. Data: 2005-06-23 16:43:50
    Temat: Członkostwo w spółdzielni, a sprzedaż mieszkania
    Od: "Klub Krasnoludka" <i...@k...pl>

    Witam!

    Mam taki problem:

    Sprzedaje mieszkanie, które zakupiłam jako nowe od spółdzielni.

    Jednak ponieważ spółdzielnia podniosła opłaty za wpisowe i udział
    o ok. 1000% (przy podpisywaniu umowy powiedzieli, że to - jeśli
    dobrze pamiętam - ok. 230 zł (w sumie: wpisowe i przydział), ale płatne
    po odbiorze mieszkania; w umowie nie było informacji o tych kwotach,
    a po odbiorze okazało się, że to zmienili na 2500 zł) - nie zapłaciłam im
    tego.

    Teraz panowie w spółdzielni mówią, że aby sprzedać mieszkanie
    muszę te kwotę zapłacić. Dzwoniłam do znajomego prawnika, a on
    stwierdził, że to nieprawda. Na to spółdzielnia odpowiedziała, że
    prawnik miałby rację, gdybym nie była pierwszą właścicielką...

    Już nie mam siły tego dochodzić. Ktoś coś poradzi?
    A może ktoś ma ujednolicony tekst ustawy o spółdzielniach,
    bo w sieci widze tylko płatny na Rzeczpospolitej?

    Z góry dziękuję,

    - Iweta, i...@k...pl

  • 2. Data: 2005-06-23 20:07:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Klub Krasnoludka wrote:

> [...]
    > stwierdził, że to nieprawda. Na to spółdzielnia odpowiedziała, że
    > prawnik miałby rację, gdybym nie była pierwszą właścicielką...

    zgoda spółdzielni nie jest wymagana do sprzedania mieszkania.
    Nowy nabywca nie musi nawet być członkiem spółdzielni.
    Te przepisy zostały uchylone przez TK.
    Powiedz w spółdzielni, żeby sobie prawnika zupgradowali, bo ma stary
    software.

  • 3. Data: 2005-06-24 12:40:31
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nowy nabywca nie musi nawet być członkiem spółdzielni.
    > Te przepisy zostały uchylone przez TK.
    > Powiedz w spółdzielni, żeby sobie prawnika zupgradowali, bo ma stary
    > software.

    Powiedz także nabywcy, że jeśli nie będzie członkiem spółdzielni to
    Spółdzielnia może mu naliczyć opłaty zgodne z faktycznymi kosztami eksploatacji
    lokalu. Jeśli Spółdzielnia ma jakieś dodatkowe źródła dochodu (lokale użytkowe)
    albo w inny sposób dopłaca do eksploatacji mieszkań spółdzielców, to może się
    to nie opłacić.

    pozdrawiam

    Czapla