  • 1. Data: 2005-02-02 22:32:12
    Temat: PZU wzywa do zaplaty raty ... zaległej??
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Dostałem wezwanie od PZU do zaplaty drugiej raty za ubezp.
    za okres 11 2003- 11 2004. Hmm niestety kwitu nie mam
    niemniej pewny jestem, że płaciłem swojej Agentce
    ubezpieczeniowej (ona tez pamięta że płaciłem).
    Jak ona nie znajdzie potwierdzenia zapłaty
    to czy nie ma wyjścia i trzeba znów zaplacić? ... okres ubezp.
    minął.

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 2. Data: 2005-02-02 22:43:09
    Temat: Re: PZU wzywa do zaplaty raty ... zaległej??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Urko" <a...@N...pl> napisał w wiadomości

    Chodzi o cały rok. W takim razie na jakiej podstawie agentka Ci wystawiła
    polisę? Wszak to się płaci chyba przed wystawienie. Sama polisa jest dowodem
    wpłaty. A polisę mieć muszą, skoro dochodzą od Ciebie zapłaty.

  • 3. Data: 2005-02-02 22:54:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Urko wrote:
> [...]
    > Jak ona nie znajdzie potwierdzenia zapłaty
    > to czy nie ma wyjścia i trzeba znów zaplacić? ... okres ubezp.

    Papierki trzeba trzymać.
    Albo mają burdel w papierafh albo burdel ma agentka.
    Jak nie znajdziesz, to raczej stoisz na przegranej pozycji.
    Ale zdaje się, że ona ma obowiązek taką dokumentację trzymać, więc
    trochę mi to podejrzanie wygląda. Jesteś pewnien, że te pieniądze dalej
    od agentki wyszły?

  • 4. Data: 2005-02-02 23:27:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > polisę? Wszak to się płaci chyba przed wystawienie. Sama polisa jest dowodem
    > wpłaty. A polisę mieć muszą, skoro dochodzą od Ciebie zapłaty.

    Niekoniecznie.
    AC mam rozłożone na 12 rat. Agent dostał tylko pierwszą ratę. Reszta
    przelewem na konto
    OC I rata zapłacona przelewem, potwierdzenie dostałem na cały rok, II
    rata płatna później.
    Wystawienie polisy daje prawo do dochodzenia zaległych rat, ale nie jest
    potwierdzeniem ich opłacenia w całości

  • 5. Data: 2005-02-02 23:33:07
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    > Papierki trzeba trzymać.

    no wiem wiem ... mam papiery sprzed 10 lat ale akurat ten kwit... :(

> [...]
    > Ale zdaje się, że ona ma obowiązek taką dokumentację trzymać, więc trochę
    > mi to podejrzanie wygląda. Jesteś pewnien, że te pieniądze dalej od

    hehe a niby skąd? ja jej daję pieniążki i jej nie sprawdzam.
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 6. Data: 2005-02-02 23:33:55
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    > Użytkownik "Urko" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chodzi o cały rok.

    nie, napisalem przeciez ze chodzi o 2 ratę
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 7. Data: 2005-02-02 23:35:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Urko wrote:

    > hehe a niby skąd? ja jej daję pieniążki i jej nie sprawdzam.

    Jak pamięta, to może niech wystawi jakiś papierek, że zapłaciłeś.

  • 8. Data: 2005-02-03 12:59:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Wystawienie polisy daje prawo do dochodzenia zaległych rat, ale nie
    > jest potwierdzeniem ich opłacenia w całości

    To ja nic nie rozumiem. Którą ratę w końcu płaciłeś przelewem, a którą
    agentce i którą chce obecnie dostać PZU?
    Jeśli brakuje tej płaconej przelewem z rachunku bankowego to bank za
    kilka złotych prowizji wystawi ci kopię potwierdzenia przelewu.

  • 9. Data: 2005-02-03 18:19:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > rata płatna później.
    > Wystawienie polisy daje prawo do dochodzenia zaległych rat, ale nie jest

    Nie, to rozumiem. Ale gościu ma do zapłaty za 12 miesięcy. To polisę zawarli
    na 13 miesięcy i za jeden przyjęli? No bo jakoś sobie tego nie wyobrażam
    inaczej. Ale pełen okres rozliczeniowy w ogóle moim zdaniem nie wchodzi w
    rachubę.

    Po za tym w polisie bywa określone to rozłożenie na raty.

  • 10. Data: 2005-02-03 18:22:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie, napisalem przeciez ze chodzi o 2 ratę

    No, mało jasno to napisałeś. Teraz, to jak się temu przyjrzałem, to
    faktycznie widzę.

    Jeśli zapłatę realizowałeś przelewem z konta, albo wpłacałeś nawet w
    gotówce, ale nie w kasie PZU, tylko w jakimś banku lub poczcie, to ta
    instytucja wystawi Ci wtórnik. Może to trochę kosztować. W BPH za wtórnik
    odnaleziony pod dwóch latach zapłaciłem jakiś czas temu 5 zł. Bo za samo
    zaświadczenie o wykonaniu transferu chyba nawet nic nie chcieli i gość się
    oferował wydrukować to i potwierdzić. Ale akurat sąd się uparł wówczas na
    wtórnik.