  • 1. Data: 2004-10-17 18:52:19
    Temat: pajaki ptaszniki - sprzedaz i posiadanie
    Od: kakrysa <k...@w...plBLOKADASPAMOWA>

    witam
    odnosnie kilku akcji organizacji salamandra (www.salamandra.org.pl) i
    sprzedazy ptasznikow rodzaju brachypelma - mam pytanie.
    czy jest jakis jasny zapis mowiacy o zakazie sprzedazy na terenie kraju
    brachypelm z wlasnej hodowli?
    brachypelmy znajduja sie na liscie CITES (http://tinyurl.com/4omu2), ale
    z tego co wiem, dokumenty odnosnie CITES potrzebne sa przy
    sprzedazy/wywozie poza granice UE.
    slyszalem, ze aby sprzedawac legalnie, trzeba miec zaswiadczenie
    powiatowego lekarza weterynarii o urodzeniu zwierzat w niewoli, ale ten
    zaswiadczen dla bezkregowcow nie wydaje, bo nie ma takiego prawa.
    natomiast rejestracja w urzedzie miasta nie jest juz wymagana (co
    wiecej, jest niemozliwa) -
    http://mos.gov.pl/1akty_prawne/ustawy/01.99.1079.sht
    ml art. 64. 1.

    chory kraj, rozumiem, ale organizacja sle donosy do prokuratury na
    osoby, ktore sprzedawaly m.in. na allegro, i sa problemy :/

    czy ktos zna dokladne przepisy i jakas konkretna interpretacje? ludzie z
    MOSu nie odpowiadaja :/
    pozdrawiam