  • 1. Data: 2004-08-16 14:33:55
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: "..:: PABLO ::.." <p...@g...pl>

    Witam.
    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Żona urodziła dziecko 19 kwietnia, niedługo więc maluch skończy 16 tygodni.
    Nie pobierała zasiłku macieżyńskiego. Nie pracowała przed porodem prawie rok.
    Jest zarejestrowana w urzędzie pracy od lipca tego roku jako bezrobotna
    (karmi piersią i pracy podjąć nie może).
    Ja mam umowę o pracę na czas określony, od kwietnia 2003, do końca tego roku.
    Mój pracodawca wyraża zgodę na urlop wychowawczy.

    Pytanie brzmi:
    Czy ja, idąc na urlop wychowawczy mogę pobierać świadczenie z tym związane ?
    Spełniamy warunki określone w ustawie (tak mi się zdaje), dotyczące
    przychodów i czasu pracy itp...
    Ale czy to, że żona siedzi w domu z bąblem, nie jest przeszkodą, żebym ja
    poszedł na urlop wychowawczy i pobierał świadczenie ?
    Czy Urząd Miasta (bo to chyba Oni płacą) może się dopczepić, że np. po co ja
    idę na urlop skoro żona siedzi w domu. ??

    Proszę o pomoc jeśli ktoś się orientuje..
    POZDRAWIAM