  • 1. Data: 2004-08-16 13:20:48
    Temat: Prawojazdy
    Od: "Arek Z" <a...@t...pl>

    Witam!

    Jeśli zdałem prawojazdy (zaliczony egzamin kt. B.) to czy do momentu
    odebrania mogę jeździć samochodem posługując sie jakimś zastępczym czy muszę
    czekać 2 tygodnie ??

  • 2. Data: 2004-08-16 15:04:57
    Temat: Re: Prawojazdy
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    momentu
    > odebrania mogę jeździć samochodem posługując sie jakimś

    Wg mnie musiz czekać
    Oto fragmenty prawa o ruchu drogowym:

    Art. 87. 1. Kierującym może być osoba, która osiągnęła wymagany
    wiek i jest sprawna pod względem fizycznym i psychicznym oraz
    spełnia jeden z warunków określonych w pkt 1-3:
    1) posiada wymagane umiejętności do kierowania w sposób
    niezagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego i nienarażający
    kogokolwiek na szkodę oraz w y m a g a n y d o k u m e n t
    stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;
    2) odbywa, w ramach szkolenia, naukę jazdy odpowiednio
    przystosowanym pojazdem pod nadzorem instruktora;
    3) zdaje egzamin państwowy odpowiednio przystosowanym
    pojazdem pod nadzorem egzaminatora.

    (...)

    Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania
    pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.(...)

    Czyli wychodzi że musisz mieć prawo jazdy przy sobie by jeździć

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 12:45:19
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Arek Z" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeśli zdałem prawojazdy (zaliczony egzamin kt. B.) to czy do momentu
    > odebrania mogę jeździć samochodem posługując sie jakimś zastępczym czy

    Jedynym dokumentem uprawniajacym do kierowania pojazdami jest pj (ustawa
    Prawo o ruchu drogowym). Nie wydaje sie zaswiadczen, itp. Trzeba poczekac na
    odbior we wlasciwym miejscowo urzedzie.

    Pozdro

    --
    Paweł K.