  • 1. Data: 2004-08-16 14:14:57
    Temat: Umowa przedwstępna
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Mam podpisaną umowę przedwstępną, zapłacony zadatek, termin umowy
    ostatecznej. Druga strona chce podpisać umowę ostateczną kilka dni po
    terminie określonym w umowie przedwstępnej. Bardzo mi to nie
    przeszkadza, ale mam wątpliwości. Moje obawy dotyczą tego, czy druga
    strona nie będzie mogła zarzucić mi, że to ja się nie wywiązałam w
    terminie i zażądać zerwania umowy (wraz z finansowymi konsekwencjami).
    Jak w ogóle udowodnić z czyjej winy umowa nie została zawarta w określonym
    terminie? Czy do tego służy pisemne wezwanie/przypomnienie do
    finalizacji umowy?

    Renata

  • 2. Data: 2004-08-16 15:27:42
    Temat: Re: Umowa przedwstępna
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    .waw.pl...
> [...]
    > Jak w ogóle udowodnić z czyjej winy umowa nie została zawarta w określonym
    > terminie? Czy do tego służy pisemne wezwanie/przypomnienie do

    Podpiszcie po prostu aneks do tej umowy.

    Pozdrawiam

    Piciuf

  • 3. Data: 2004-08-16 15:28:19
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > Jak w ogóle udowodnić z czyjej winy umowa nie została zawarta w określonym
    > terminie? Czy do tego służy pisemne wezwanie/przypomnienie do

    Idziesz do notariusza, u którego byliście umówieni, w terminie oznaczonym w
    umowie przedswstępnej. On sporządza dokument stwierdzający, która ze stron
    się stawiła, a która nie, po czym uzgadniasz z drugą stroną, kiedy
    faktycznie się spotykacie w celu podpisania umowy.

    Pozdrawiam
    AM

  • 4. Data: 2004-08-17 11:27:11
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > się stawiła, a która nie, po czym uzgadniasz z drugą stroną, kiedy
    > faktycznie się spotykacie w celu podpisania umowy.

    Fajne, tylko dlaczego w umowie przedwstępnej miałby być wskazany "notariusz
    u którego byliście umówieni" i kto pokryje koszty tej zabawy.
    Oczywiście że aneks między stronami zakładający przesunięcie terminu
    zawarcia umowy stanowczej załątwi sprawę w sposób prosty i skuteczny.