  • 1. Data: 2003-06-22 09:23:27
    Temat: Urlop
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    W najbliższym czasie mam iść na urlop wakacyjny, zaplanowany zgodnie z
    ustawą. Pracodawca pewno będzie starał się zwlekać z odpowiedzią na moje
    podanie - poprostu nie chce udzielić mi tego urlopu w tym czasie. Mam już
    załatwione i zapłacone wczasy w związku z tym moje pytanie brzmi w jaki
    sposób mogę dochodzić zwrotu kosztów i jakie dokumenty muszę mieć.
    Pracodawca może później powiedzieć np., że żadnego podania nie złożyłem czy
    też, że udzielił mi ustnego zezwolenia a ja nie pojechałem. Jak się przed
    tym zabezpieczyć : np. napisać dwa podania i na jednym z nich zażądać
    parafowania odbioru podania czy pracodawca ma jakiś określony czas na
    udzielenie mi stosownej odpowiedzi. Czasami jest tak, że urlop zaczynam od
    poniedziałku a piątek po pracy dowiaduję się, że wspaniałomyślnie pracodawca
    zezwolił mi iść na urlop.

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-06-22 09:38:50
    Temat: Re: Urlop
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > czasie. Mam już załatwione i zapłacone wczasy w związku z tym moje
    > pytanie brzmi w jaki sposób mogę dochodzić zwrotu kosztów i jakie

    1. Czy termin urlopu byl ustalony zanim poniosles wydatki na
    wyjazd i zanim pracodawca poinformowal o nieudzieleniu urlopu?
    2. Dlaczego pracodawca nie chce udzielic urlopu w zaplanowanym terminie ?
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 3. Data: 2003-06-22 09:52:53
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy termin urlopu byl ustalony zanim poniosles wydatki na
    > wyjazd i zanim pracodawca poinformowal o nieudzieleniu urlopu?

    Termin urlopu był planowany na początku roku. Wydaje mi się, że zgodnie z
    ustawą urlop wakacyjny(14 dni) należy zaplanować do końca stycznia. Urlop
    więc zaplanowałem i zapłaciłem w kilku ratach i pracodawca do dnia
    dzisiejszego nie dostarczył mi na piśmie negatywnej odpowiedzi na moje
    plany. Ponadto złożyłem już dawno podanie o urlop w wyżej wymienionym
    terminie, do dnia dzisiejszego nie dostałem również odpowiedzi na piśmie czy
    urlop dostanę, nie posiadam jednak żadnego dokumentu potwierdzającego, że
    takie podanie złożyłem.

    > 2. Dlaczego pracodawca nie chce udzielic urlopu w zaplanowanym terminie ?

    W związku z wykonywanym projektem kluczowym dla firmy

  • 4. Data: 2003-06-22 11:14:04
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Andrzej wrote:
    > Użytkownik "onsok" <onsok@wp_.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W związku z wykonywanym projektem kluczowym dla firmy

    Ja to widze tak.
    Pracodawca moze przesunac zaplanowany urlop tylko wtedy gdy
    wystapia po jego stronie ,, szczegolne potrzeby'' a nieobecnosc pracownika
    spowodowalaby powazne zaklocenia pracy. ( art 164§ 2).Pracownik
    bedacy w dobrej wierze , majacy prawo podejrzewac , ze pracodawca udzieli
    mu urlopu w uzgodnionym terminie ma prawo zadac pokrycia poniesionych
    z tego tytulu szkod. To w takim wielkim skrocie ;)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-06-22 19:07:07
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > mu urlopu w uzgodnionym terminie ma prawo zadac pokrycia poniesionych
    > z tego tytulu szkod. To w takim wielkim skrocie ;)

    dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam

    Andrzej