  • 1. Data: 2003-06-22 09:34:53
    Temat: nieobecnosć swiadka na sprawie karnej
    Od: "Luk@s" <n...@o...pl>

    Dostałem wezwanie na sprawe jako świadek
    Nie mam ochcoty zeznawać
    Poza tym sprawa jest we wtorek , a ja moge w tym czasie uczestniczyc w
    seminarium

    Sprawa dotyczy potwierdzenia nieprawdy na umowie kredytowej.

    Kiedys pracownik pojechał do klienta z towarem i dał klientowi umowę do
    podpisu, a ten podrobił podpis syna ( na niego była wypisana umowa)

    Umowę potwierdził mój wspólnik,

    Po co mnie wzywają na świadka

    Czy mogę złożyc jakies oświadczenie do sądu i nie pojawiać się na sprawie?

  • 2. Data: 2003-06-22 18:58:14
    Temat: Re: nieobecnosć swiadka na sprawie karnej
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Luk@s' wyklawiaturzył/a w niusie
    bd4ri5$a2m$...@n...onet.pl taką oto treść:

    | Dostałem wezwanie na sprawe jako świadek

    Musisz sie stawic i zeznac co wiesz. Mozesz odwlekac przyjscie do sadu,
    ale do czasu...

    ->piotr

  • 3. Data: 2003-06-22 19:41:21
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Luk@s wrote:
    > Dostałem wezwanie na sprawe jako świadek
    > Nie mam ochcoty zeznawać

    Niewielu swiadkow ma ochote zeznawac :)

    > Poza tym sprawa jest we wtorek , a ja moge w tym czasie uczestniczyc w
    > seminarium

    A co to sad obchodzi :)

    > Czy mogę złożyc jakies oświadczenie do sądu i nie pojawiać się na
    > sprawie?

    Nie mozesz. Kazda osoba wezwana w charakterze swiadka ma obowiazek
    stawic si ei zlozyc zeznania ( art 177§ 1 k.p.k.) . Co ci ewentualnie grozi
    jak
    sobie ,, olejesz sprawe'' ? Kara pieniezna , areszt do 30 dni , przymusowe
    doprowadzenie przez policje do sadu. Jakies pytania jeszcze ? :)
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-06-22 19:46:49
    Od: "Luk@s" <n...@o...pl>

    > jak
    > sobie ,, olejesz sprawe'' ? Kara pieniezna , areszt do 30 dni , przymusowe
    > doprowadzenie przez policje do sadu. Jakies pytania jeszcze ? :)
    > --
    Jak moge powiadomic Sąd w tak krótkim czasie o nieobecności.
    Czym mogę to uzasadnić?

    Dzieki za poprzednie porady

  • 5. Data: 2003-06-23 16:38:15
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Luk@s" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak moge powiadomic Sąd w tak krótkim czasie o nieobecności.
    > Czym mogę to uzasadnić?

    Najlepsze by było zaświadczenie lekarskie.
    Wogóle lepiej wytłumaczyć się jakimś oficjalnym papierem, np. zaświadczeniem
    od straży pożarnej, że miałeś pożar, lub od policji, ze miałeś włamanie i
    musiałes uczesniczyć w czynnościach

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa