  • 1. Data: 2005-02-22 22:29:28
    Temat: Uprawomocnienie - Nakaz zapłaty
    Od: "Grzegorz" <c...@o...pl>

    Dostałem zawiadomienie o wszczęciu postępowania egzekucyjnego na podstawie
    nakazu zapłaty z przed prawie 3 lat, którego nigdy mi nie doręczono. Czy taki
    nakaz jest prawomocny? Przecież nawet nie miałem okazji wnieść żadnego sprzeciwu
    do tego nakazu gdyż nie miałem pojęcia, że został wydany. Nigdy nie przyszło do
    mnie żadne pismo z żadnego sądu. Co mogę w tym przypadku zrobić? Sczególnie
    chodzi mi o ty by uniknąć moim zdaniem nienależnych kosztów egzekucyjnych i
    odsetek od należności głównej za ten okres.

    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-02-22 22:50:32
    Temat: Re: Uprawomocnienie - Nakaz zapłaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nakazu Ci faktycznie nigdy nie doręczono, a nie zgadzasz się z jego
    treścią, to możesz wnieść obecnie sprzeciw wraz z wnioskiem o przywrócenie
    terminu i uchylenie klauzuli wykonalności na tamtym nakazie wywodząc, ze
    nigdy Ci go nie doręczono. Ale nie uchroni Cię to przed odsetkami w wypadku
    przegrania procesu.

  • 3. Data: 2005-02-25 16:26:43
    Od: "andie" <a...@m...NoSpAm.pl>

> [...]
    > chodzi mi o ty by uniknąć moim zdaniem nienależnych kosztów egzekucyjnych
    > odsetek od należności głównej za ten okres.

    Sięgnij pamięcią wstecz, czy w owym czasie, kiedy nakaz był wydany, mogła
    mieć miejsce sytuacja, iż np. wyjechałeś na jakiś czas, lub też może nakaz
    mógł być doręczony na inny adres, pod którym byłeś (a czasem i nie
    koniecznie) zameldowany. Jeśli mogło tak być, to przypuszczalnie miałeś
    doręczone awizo pod wskazany przez powoda w pozwie adres i w tym przypadku
    w zasadzie rolę główną w sprawie odgrywa organ doręczający, czyli tak
    naprawdę listonosz, gdyż to od jego odnotacji na ew, zwrocie korespondencji
    do sądu zależy jak sprawa potoczy się dalej.

    pzdr
    andie