  • 1. Data: 2005-02-22 22:24:00
    Temat: PODZIAŁ MAJĄTKU, TRUDNY PRZYPADEK
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    Sytuacja wyglada nastepujaca,

    Kawał ziemi należy do dwóch rodzin, nazwijmy ich małżeństwem AB i XY. Oba
    małżeństwa mają po jednym dziecku, odpowiednio dziecko C i Z. Włascicielami
    ziemi są tylko ABXY.
    Jeden z włascicieli zmarł, a prawa przepisało na siebie pełnoletnie dziecko,
    czyli na chwile obecna wlascicielami sa ABZY (X-nie żyje).

    Druga strona konfliktu, to kolejne dwa małżeństwa, nazwijmy je A1B1 oraz
    X2Y2.

    Osoby A , X, A1, X1, są rodzenstwem rodzonym (w tymze ze X już nie żyje),
    wszystkie poczete z tych samych rodziców. Niestety rodzice tych osób dawno
    nie żyją a przed śmiercią
    stworzyli "oś konfliktu" zapisując ziemie na współwłaśnosć tylko dwojki
    dzieci i ich rodzin (mam na mysli dzisiejszych wlascicieli ABZY). Flagowy
    przykład wydziedziczenia... ale..

    Po smierci rodziców, rodzenstwo doszlo do porozumienia, ze bez sensu sie
    klocic, i podzielilo ziemie na 4 czesci. Niestety podział z naiwnosci X2 i
    A2 (tych wydziedziczonych) odbył się na przysłowiową "gębe" , i miało to
    miejsce jakies 10-15 lat temu. Stan ten sie nie zmienił do dnia
    dzisiejszego...z tą rożnica ze oba małżenstwa X2Y2 i A2B2, zainwestowaly (ze
    swojej głupoty i naiwnosci chyba) w wydzielona wirtualnie ziemie - tj.
    ogrodzily teren, zasadzily drzewa, postawily domki letniskowe).

    A teraz sedno... ja jestem dzieckiem C2 (małżeństwa A2B2) jakie mam szanse
    na odzyskanie prawne 1/4 ziemi należace do moich rodziców (oboje żyją)...
    poza drogą pokojowa z obecnymu wspolwlascicielami ABZY ?..... bądź jakie ma
    szanse na odzyskanie mój rodzic A2..... jakieś zasiedlenie, wydziedziczenie
    ? etc ?

    Jesli ktoś ma jakis konstruktywny pomysł...
    bede MEGA WDZIĘCZNY....

  • 2. Data: 2005-02-22 22:28:57
    Temat: Re: PODZIAŁ MAJĄTKU, TRUDNY PRZYPADEK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Królik..." <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    Do głowy przychodzi mi zasiedzenie. Już za 5-10 lat, bo trzeba 20 lat na to.

  • 3. Data: 2005-02-22 22:37:12
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    A jak udowodnić ? początek okresu zasiedlenia ?

    Brak np żadnych opłat za grunt, pieniadze X2 i A2, płacili do reki (tez z
    mega głupoty!), powiedzmy osobie A - a ta uiszczala to w odpowiednim
    urzedzie, tak samo było z pradem, nie ma podlicznika bo prad został
    doprowadzony "metoda chałupnicza" i elektrownia na takie rozwiazanie nigdy
    by sie nie zgodzila, funkjonuja tylko podliczniki do wewnetrznego
    rozliczenia.... ???

  • 4. Data: 2005-02-22 22:51:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak udowodnić ? początek okresu zasiedlenia ?

    Przesłuchać świadków. Obejrzeć mapki z tymi domkami, wszak kiedyś tam
    powstały.

  • 5. Data: 2005-02-22 22:55:22
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    Mapek nie ma, to samowola budowlana, zresztą prawnie chyba można stawiać
    domki na działkach bez zezwoleń.,... a może i nie ? niewiem.... chyba
    drewniane tak, murowane nie ?... niewiem... MAPEK NIE MA!!!

    Świadkowie ??? kto ??? Sasiedzi ??? watpliwe zeby staneli przeciwko swoim
    sasiadom, zreszta im nic do tego ??? co ja, moje rodzenstwo ??? stronniczy
    swiadkowie ???

    chyba bez zanych szans ??? :((( coo....