  • 1. Data: 2005-02-22 21:46:03
    Temat: Sprawy Meldunkowe ?
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    Cześć,

    Mam pytanie, czy ktoś z was się orientuje, jak to jest, jestem zameldowany
    u ojca i matki w mieszkaniu, oni są włascicielami mieszkania, ja jestem
    tylko lokatorem,
    czy bez mojej wiedzy mogą sobie mnie tak, ot po prostu iśc do urzedu i mnie
    wymeldowac ?
    Czy urząd stawia jakieś warunki ? (np. wymagana jest moja pisemna zgoda?),
    czy poprostu jestem włascicielem mieszkania i moge sobie kogo chce
    zameldowac i wymeldowac (myslac o meldunku mam na mysli tylko meldunek
    stały)

    pozdrawiam was, grupowicze

  • 2. Data: 2005-02-22 21:56:10
    Temat: Re: Sprawy Meldunkowe ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Królik..." <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    Urząd przeprowadza postępowanie administracyjne w celu stwierdzenia, czy
    mieszkasz pod tym adresem. Jak nie mieszkasz ponad 6 miesięcy, to wymeldują
    z urzędu.

  • 3. Data: 2005-02-22 22:02:44
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    ok, ale w takim razie żeby mnie wymeldować po "dobroci", muszę sie ja na to
    zgodzić ?, a dopiero jeśli nie, to rusza jak to nazwałeś postępowanie
    administracyjne ?

    dzięki z gory za pomoc

  • 4. Data: 2005-02-22 22:14:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ok, ale w takim razie żeby mnie wymeldować po "dobroci", muszę sie ja na
    > zgodzić ?, a dopiero jeśli nie, to rusza jak to nazwałeś postępowanie
    > administracyjne ?
    >
    > dzięki z gory za pomoc

    Nie jest wymagane Twoje oświadczenie woli w tym zakresie. Bowiem w założeniu
    wymeldowania z urzędu jest, ze miejsce Twojego pobytu nie jest znane. Bo
    jakby było znane, to powinni Cię jeszcze ukarać za niezameldowanie się tam,
    gdzie mieszkasz.

  • 5. Data: 2005-02-22 22:30:57
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    Sorki, ale nie rozumiem....

    Ja sie nie chce wymeldować z byłego miejsca zamieszkania.. bo mi na tym
    nie zalezy.... nie jest mi to na reke... rodzice sa wlascicielami
    mieszkania.... i powiedzmy boje sie ze moga mieszkanie w 100% przepisac w
    testamencie na rodzeństwo,
    Ja mieszkam aktualnie w mieszkaniu ktore jest w 50% moje (mam zone)
    prawnie, wiec nie mieszkam w miejscu zameldowania.
    A w ogole, to sie nasowa inne pytanie: Czy zameldowany tam czy nie,
    jestem bezpieczny przed ew. wolą rodziców orzeczona w testamencie, ew w
    akcie notarialnym (mam na mysli przepisanie własnosci na rodzenstwo poza
    moimi plecami) ????

    bede wdzieczny....
    dziex

  • 6. Data: 2005-02-22 22:42:55
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 22/02/2005 23:30, Królik... wrote :
> [...]
    > jestem bezpieczny przed ew. wolą rodziców orzeczona w testamencie, ew w
    > akcie notarialnym (mam na mysli przepisanie własnosci na rodzenstwo poza

    Zameldowanie nie powoduje żadnych skutków prawnych, w szczególności nie
    chroni przed testamentowym zapisaniem mieszkania komukolwiek innemu.
    Zwracam jednak uwagę, że w spadku po rodzicach, dziecku nawet w momencie
    pominięcia w testamencie należy się zachowek (czyli połowa tego co
    przypadałaby z dziedziczenia ustawowego) -- chyba że zostało
    wydziedziczone -- nie jest łatwe.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 7. Data: 2005-02-22 22:48:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Królik..." <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zameldowanie lub nie nie ma żadnego związku z Twoim prawem do lokalu.
    Rodzice mogą na przykład przed śmiercią podarować mieszkanie rodzeństwu i
    nic na to nie poradzisz, choćbyś tam faktycznie mieszkał. Jeśli umrą, to
    ewentualnie wchodzi prawo zachowku.

  • 8. Data: 2005-02-22 22:50:20
    Od: "Królik..." <z...@w...pl>

    ok, czyli 1/4 całosci ?, jesli mam 1 rodzenstwo ?

    mówisz połowa z dziedziczenia ustawowego,
    z dziedziczenia ustawowego nalezy mi sie 0,5... wiec polowa z polowy 1/4 ?
    dobrze rozumiem ?

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

  • 9. Data: 2005-02-22 22:58:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Królik... napisał(a):
    > ok, czyli 1/4 całosci ?, jesli mam 1 rodzenstwo ?
    >
    > mówisz połowa z dziedziczenia ustawowego,
    > z dziedziczenia ustawowego nalezy mi sie 0,5... wiec polowa z polowy 1/4 ?
    > dobrze rozumiem ?

    Zapomniałeś o jednym z rodziców, które też przecież będzie dziedziczyć.
    Choć ostatecznie wyjdzie tak jak piszesz...

    KG

  • 10. Data: 2005-02-22 23:41:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Królik... wrote:
    > Sorki, ale nie rozumiem....
    >
    > Ja sie nie chce wymeldować z byłego miejsca zamieszkania.. bo mi na tym
    > nie zalezy.... nie jest mi to na reke... rodzice sa wlascicielami

    ...to popełniasz wykroczenie przeciwko ustawie o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.

    PS: naucz się cytować po ludzku...