  • 1. Data: 2006-01-03 20:24:18
    Temat: Władający [długie]
    Od: "bri" <r...@s...pl>

    Witam
    Mam taki problem a dokładnie mój tata.
    Jest działka i pas drogowy. Pas drogowy zastał przypisany (przez państwo, my
    nie występowaliśmy o dzierżawę) w księgach wieczystych 20 lat temu do
    naszej działki a od 15 płacimy za niego podatek. W księgach wieczystych na
    działce Tata widniej jako właściciel a na pasie drogowym jako władający.
    Jeszcze zaznaczę że działka i pasa drogowy jest ogrodzony przez nas jako
    całość.

    Miesiąc temu przyszło pismo wzywające nas do zapłaty podatku za dzierżawę za
    minione lata (200pln) Tata zapłacił. Dostaliśmy następne pismo jeśli chcemy
    dalej dzierżawić pas drogowy musimy wystąpić do urzędu miasta dzierżawę na
    kolejne 3 lata.
    Spełniliśmy warunki z pierwszego i drugiego pisma.

    Teraz dostaliśmy wezwanie do sądu (Sprawa Ugodowa)
    Co możemy się spodziewać na takiej rozprawie ?

    Tata doradzał się znajomego prawnika który zapytał poco płaciliśmy podatek
    (200pln) skoro już płaciliśmy go przez 15lat i że nie potrzebnie pisaliśmy
    pismo o dzierżawę na kolejne trzy lata.

    Prawdopodobnie będziemy musieli przesunąć (nie chcemy tego robić) ogrodzenie
    do granicy naszej działki lub wykupić pas drogowy (jest wyceniony na 30tys).
    Niestety nie mam takiej kwoty chyba że zostania rozłożona na raty np. na
    30lat

    --
    tester_krk