  • 11. Data: 2003-11-06 19:51:00
    Temat: Re: Uprawnienia Straży Miejskiej-inne
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl> napisał:

    >Masz przypadkiem podstawę prawną?
    Roz. MSWiA z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie kontroli ruchu
    drogowego (Dz. U. z 2003 r. Nr 14, poz. 144) , a obszerny fragment
    podał Grzegorz Lipnicki

    Artur Golański

  • 12. Data: 2003-11-07 07:07:56
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    tak tytułem ciekawostki:

    http://dzis.dziennik.krakow.pl/?2003/11.07/Krakow/01
    /01.html
    "Należy tu przypomnieć jeden z bardziej spektakularnych
    sukcesów Straży Miejskiej - przyłapanie jednego z radnych LPR na siusianiu pod
    magistratem."

    BTW: w których gminach/miastach zlikwidowano SG/M?

  • 13. Data: 2003-11-07 12:46:34
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    > Strażnik miejski może zachować się jak "żywa kamera monitoringu", czyli
    > odnotować w notatce urzędowej powyższy fakt wraz z numerem rejestracyjnym
    > pojazdu i przesłać ten nabój do Policji. Policja skieruje wniosek o
    > ukaranie do sądu, a strażnik będzie świadkiem.

    Czy aby do końca jest tak? Gdzieś czytałem, że należy karać za wykroczenia
    bezpośrednio po jego stwierdzeniu.
    Sąd chyba zaczyna sprawę po odmowie dobrowolnego przyjęcia mandatu. Czy nie?

  • 14. Data: 2003-11-07 18:16:22
    Od: kam <X...@X...plX>

    Bartek_1978 wrote:
    > Czy aby do końca jest tak? Gdzieś czytałem, że należy karać za wykroczenia
    > bezpośrednio po jego stwierdzeniu.
    > Sąd chyba zaczyna sprawę po odmowie dobrowolnego przyjęcia mandatu. Czy nie?

    też, ale nie zawsze można wystawić mandat

    KG

  • 15. Data: 2003-11-07 19:12:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > BTW: w których gminach/miastach zlikwidowano SG/M?

    No w nieodległej mi miejscowości, jak Straż Gminna dała mandat radnemu za
    parkowanie na zakazie, to ją rozwiązano. Podobno dla oszczędności. Z tym,
    że jakoś tak krótko po tym mandacie zauważono, że dwóch strażników i
    samochód za dużo kosztu. Samochód do dziś w Gminie jeździ. I pomyśleć, że
    Komendantów też władze lokalne opiniują.

  • 16. Data: 2003-11-07 19:16:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Źle słyszałeś. Tak jeszcze nie dawno było z mandatami. Mandat można było
    dać tylko łapiąc delikwenta "na gorącym uczynku". Teraz nawet na mandat
    jest chyba 30 dni. Chyba, bo coś mi się o oczy obiło, ze znowu coś przy
    tym rozporządzeniu grzebano. Ale mamy przecież cały szereg wykroczeń, za
    który w ogóle nie można dać mandatu. Są niektóre, za które na przykład
    policja mandatu dać nie może, a Inspekcja Handlowa czy Sanitarna może i na
    odwrót.