  • 1. Data: 2003-11-05 13:04:45
    Temat: Naprawy gwaranacyjne telefonu.
    Od: "Pawel" <p...@o...onet.pl>

    Witam

    Mam pewien problem .. Kupilem telefon xxx w sieci Era ... dzialal 2
    miesiace i zaczely sie problemy .. pierwszy raz oddalem go do naprawy -
    naprawa pomogla na 1 tydzien - nastepnie odaalem go drugi raz do naprawy
    ... podobnie naprawa pomogla na jakies dwa tygodniu .. mocno wkurzony
    oddalem go do naprawy ( naprawa trwala ponad miesiac) i wkoncu zadowolony
    ze juz bedzie ok odebralem go wczoraj i dzisiaj znowu sie popsul ...
    W zwiazku z tym - czy moge sie domagac wymiany na nowy czy ewentualnie na
    jakis inny model ... podkreslam oddawelm telefon 3 razy pod rzad z ta sama
    usterka !!!!!
    prosze o informacje co w tej kwesti moge zrobic .. jaki mam prawa ... ??

    dzwonilem do Ery .. ale niezbyt uprzejma pani powiedzial ze ja zawarkem
    umowe z Era a nei z producentem aparatu ... znow servis mowi zebym zwrocil
    sie do Ery moze oni mi dadza aparat .. a rachunki co miesiac place nei majac
    telefonu ...

    pomocy ( sorry ze tak chaotycznie napisane ale jestem mocno wkurzony )

    pzdr
    Pawel

  • 2. Data: 2003-11-05 16:47:02
    Temat: Re: Naprawy gwaranacyjne telefonu.
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > pomocy ( sorry ze tak chaotycznie napisane ale jestem mocno wkurzony )

    autoryzowany serwis firmy ktora wyprodukowala ten telefon musi ci go
    wymienic na nowy, bo pani z ery miala racje, era nie produkuje tych
    telefonow i nie ona je serwisuje, wiec nie ona odpowiada za to wszystko

  • 3. Data: 2003-11-05 23:25:52
    Od: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info>

    In article <aQ9qb.198748$vL1.2344720@news.chello.at>, szerszen wrote:
> [...]
    > wymienic na nowy, bo pani z ery miala racje, era nie produkuje tych
    > telefonow i nie ona je serwisuje, wiec nie ona odpowiada za to wszystko

    O, bardzo ciekawa teza. Możesz podeprzeć ją jakimiś przepisami?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-11-06 01:45:20
    Od: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info>

    In article <boasef$doi$1@news.onet.pl>, Pawel wrote:
    > Mam pewien problem .. Kupilem telefon xxx w sieci Era ... dzialal 2
    > miesiace i zaczely sie problemy .. pierwszy raz oddalem go do naprawy -

    Jak rozumiem reklamowałeś z tyt. gwarancji? To poproś sprzedawce o
    dokument gwarancyjny i go poczytaj co ci przysługuje.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-11-06 06:08:21
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@a...no-ip.info> napisał w
    wiadomości news:0hdo71-ldm.ln1@ziutka.router...
    > O, bardzo ciekawa teza. Możesz podeprzeć ją jakimiś przepisami?

    ktora czesc ci sie nie podoba?

    ta ze musz wymienic rzecz na nowa, czy ta ze to powinien zrobic producent, a
    nie era jako sprzedawca

    po pierwsze gwarancji udziela producent, przynajmnie w wypadku telefonow, i
    wymiany mozna rzadac od niego, zarowno w ramach gwarancji jak i rekojmi

    od ery mozna rzadac co najwyzej odstapienia od umowy i wtedy ona
    najprawdopodobniej tez zaproponuje wymiane telefonu na nowy, ale jak dla
    mnie to najpierw powinien walczyc z serwisem, skoro juz go tam zanosil

    a materialy na ten tematsa np tu,
    http://www.tnz.most.org.pl/hermes/broszura.htm a jest tego pelno, to
    pierwszy link ktory wpadl mi w rece

  • 6. Data: 2003-11-06 07:21:09
    Od: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info>

    In article <pzlqb.211767$vL1.2509996@news.chello.at>, szerszen wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@a...no-ip.info> napisał w
    > wiadomości news:0hdo71-ldm.ln1@ziutka.router...
    >
    > ktora czesc ci sie nie podoba?

    Całość, a bardziej konkretnie wymóg składania reklamacji u producenta
    (serwisu).

> [...]
    > wymiany mozna rzadac od niego, zarowno w ramach gwarancji jak i rekojmi

    - nie ma w poście przedmówcy nic o tym że reklamował z tytułu gwarancji,
    - nie ma też słowa o tym kiedy dokonał zakupu,
    Skąd więc ta gwarancja i rękojmia?

    > od ery mozna rzadac co najwyzej odstapienia od umowy i wtedy ona
    > najprawdopodobniej tez zaproponuje wymiane telefonu na nowy, ale jak dla
    > mnie to najpierw powinien walczyc z serwisem, skoro juz go tam zanosil

    Era jest sprzedawcą tego całego szmelcu i reklamację można jak najbardziej
    u Ery. Nikt nikogo nie zmusza do składania reklamacji z tytułu gwarancji
    na warunkach producenta.

    > a materialy na ten tematsa np tu,
    > http://www.tnz.most.org.pl/hermes/broszura.htm a jest tego pelno, to
    > pierwszy link ktory wpadl mi w rece

    Szkoda że mało aktualny. No w każdym razie nie widzę tam nic co wskazywało
    by na wymóg składania reklamacji u producenta.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-11-06 07:40:22
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@a...no-ip.info> napisał w
    wiadomości news:5c9p71-d7n.ln1@ziutka.router...
    > Era jest sprzedawcą tego całego szmelcu i reklamację można jak najbardziej
    > u Ery.
    tylko z tytulu rekojmi / niezgodnosci

    > Nikt nikogo nie zmusza do składania reklamacji z tytułu gwarancji
    > na warunkach producenta.
    w zasadzie sprzedawca nie musi posredniczyc w naprawie GWARANCYJNEJ, tylko
    tyle, ze bylo by mu to nie na reke - konsument moglby demonstracyjnie
    podrzec gwarancje, wyjac f-re zakupu i zarzadac usuniecia wady przez
    sprzedawce, ktory za naprawe (nie majac dokumentu gwarancyjnego) musial by
    sam zaplacic

    p.
    W,

  • 8. Data: 2003-11-06 08:26:31
    Od: "Pawel" <p...@o...onet.pl>

    Witam

    Widze ze rozpetalem małą burze .. ale i tak juz nic niewiem ... Moze jakies
    mozecie podac ustawy itp. na ktorych podstawie moga mi wymienic telefon ???

    Podam Moze wiecej danych : Historai mojego niesczesnego telefonu :-))) heheh

    Telefon Sony Ericson Siec ERA

    Zakup 05.05.2003

    Pierwsza naprawa :
    06.07.2003 - uszkodzenie bylo duzo wczesniej .. ale nie mialem czasu
    podejchac - po jakies 2 tygodniach zwrot

    Druga naprawa
    22.09.2003 - zwrot tez po okolo 2 tygodniach

    Trzecia naprawa
    06.10.2003 - zwrot przedwczoraj :-))

    Podkreslam - telefon byl oddawany calyczas z tych samych przyczyn .. wad

    No i go znowu musze oddac bo zowu jest uszkodzony - bedzie 4 naprawa (
    dlatego chce miec jakies podstawy prawne aby mi go wyminieli ... )

    Prosze o pomoc

    pzdr
    PR

  • 9. Data: 2003-11-06 08:43:14
    Od: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info>

    In article <bod0go$3ap$1@news.onet.pl>, Pawel wrote:
    > Widze ze rozpetalem małą burze .. ale i tak juz nic niewiem ... Moze jakies
    > mozecie podac ustawy itp. na ktorych podstawie moga mi wymienic telefon ???

    To co istotne tutaj to już ci sygnalizowałem wcześniej: Musisz ustalić czy
    była to naprawa gwarancyjna czy tez z tytułu niezgodności z umową. Jeśli
    oddałeś z kartą gwarancyjną, to wtedy jest to naprawa gwarancyjna a twoje
    prawa reguluje dokument gwarancyjny. Jeśli nie posiadasz karty
    gwarancyjnej to można pewnie przyjąć że była to naprawa z tytułu
    niezgodności z umową i wtedy, przy całym tym cyrku który przeszedeś,
    możesz moim zdaniem żądać wymiany na nowy.

    > No i go znowu musze oddac bo zowu jest uszkodzony - bedzie 4 naprawa (
    > dlatego chce miec jakies podstawy prawne aby mi go wyminieli ... )

    To do czego masz prawo zależy od tego jaka to była reklamacja -
    gwarancyjna, czy z tyt. niezgodności z umową. Rozumiesz?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-11-06 09:07:33
    Od: "Pawel" <p...@o...onet.pl>

    No to zajebiscie .. z gwarancji wynika ze oni mi bedą ten telefon naprawiac
    do bolu ... heheh .. nic ne jest wspomniane ile razy moze byc naprawiane to
    samo :-(((

    Pzdr

    PR