  • 1. Data: 2003-11-05 12:42:32
    Temat: Zamówienie publiczne - pomóżcie
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Witam. Zorganizowaliśmy przetarg pow. 30 000 euro. Złożono 3 (X, Y i Z)
    oferty z czego wszysttkie zostały dopuszczone. Roztrzygnęliśmy przetarrg i
    wygrała oferta X. Teraz przyjechała do naszej siedziby firma Y celem
    przejżenia oferty X i znalazła nieważne zaświadczenie o karalności tzn.
    nieaktualne dosłownie 10 dni. I teraz pytanie - czy na podstawie ich
    ewentualnego protestu ędziemy musieli odrzucić ofertę X ? Dodam że w ofercie
    Y też znaleźliśmy nieważne zaświadczenie tyle tylko że ZUS. Co radzicie
    zrobić ?

  • 2. Data: 2003-11-05 13:45:22
    Temat: Re: Zamówienie publiczne - pomóżcie
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    Daniel_J wrote:
    > Witam. Zorganizowali?my przetarg pow. 30 000 euro. Złożono 3 (X, Y i Z)
    > oferty z czego wszysttkie zostały dopuszczone. Roztrzygnęli?my przetarrg i
    > wygrała oferta X. Teraz przyjechała do naszej siedziby firma Y celem
    > przejżenia oferty X i znalazła nieważne za?wiadczenie o karalno?ci tzn.
    > nieaktualne dosłownie 10 dni. I teraz pytanie - czy na podstawie ich
    > ewentualnego protestu ędziemy musieli odrzucić ofertę X ? Dodam że w ofercie
    > Y też znale?li?my nieważne za?wiadczenie tyle tylko że ZUS. Co radzicie
    > zrobić ?

    Poprosic firme X o złożenie oświadczenia, że nie są karani oraz, że
    dostarczą aktualne w terminie np. 7 dni. Ustawa dopuszcza uzupełnienie
    dokumentów. Podobnie postąpić z firmą Y i ich Zusem. Na drugi raz
    dokładniej przeglądać dokumenty i żądać uzupełnienia od razu.

  • 3. Data: 2003-11-06 06:14:53
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Użytkownik "mirek krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokumentów. Podobnie postąpić z firmą Y i ich Zusem. Na drugi raz
    > dokładniej przeglądać dokumenty i żądać uzupełnienia od razu.

    a w którym artykule Ustawy o Zamówieniach Publicznych o tym mówią ?

  • 4. Data: 2003-11-06 08:05:52
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokumentów. Podobnie postąpić z firmą Y i ich Zusem. Na drugi raz
    > dokładniej przeglądać dokumenty i żądać uzupełnienia od razu.

    nie ma do tego prawa - to nie jest uzupełnianie dokumentów - polecam wyroki
    arbitrów

  • 5. Data: 2003-11-06 08:09:26
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    > 1. nie ma znaczenia jak długo zaświadczenia są nieważne - takie same
    skutki
    > prawne ma przeterminowanie o 1 dzień jak i o 5 lat
    > 2. będziecie musieli wykluczyć oferenta X (nie odrzucić ofertę - bo to co
    > innego)
    > 3. będziecie musieli wykluczyć oferenta Y
    > 4. będziecie musieli unieważnić postępowanie

    dzięki. Powiedz mi jeszcze czy powinniśmy powtórzyć postępowanie w tym samym
    trybie (czyli poprzez Biuletyn) czy wedle nowelizacji obowiązującej od
    20.X.2003r. (Rozdział I, Art. 4 ust.1 pkt. 6b (mówiącej że wykonujemy
    zadania o charakterzee użyteczności publ - komunalne jednostki
    organizacyjne) / Art. 4a ust.1 pkt. 3 i Art. 4a ust.3 pkt. 1) możemy
    zlecić to z wolnej ręki ?

  • 6. Data: 2003-11-06 08:13:13
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    innego)
    3. będziecie musieli wykluczyć oferenta Y
    4. będziecie musieli unieważnić postępowanie
    5. jeżeli nie zrobicie tego co w pkt 2-4 to przy najbliższej kontroli
    narażacie się na:
    a) komisję finansów publicznych
    b) unieważnienie umowy zawartej w tym postępowaniu

    PS. Sprawdzajcie dokładniej dokumenty