  • 1. Data: 2006-06-23 05:15:59
    Temat: Uporczywe zwalnianie pracownika po przywróceniu
    Od: gmp3<g...@g...pl>

    Czy istnieje jakiś limit czasu, który musi upłynąć po przywróceniu pracownika przez
    sąd pracy, po którym pracodawca zwalnia ponownie i z tej samej przyczyny
    (ekonomicznej - którą sąd pracy uznał za nieprawdziwą)? Czy można w takim
    przypadku powołać się na powagę rzeczy osądzonej?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-06-23 05:22:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    gmp3 napisał(a):
    > Czy istnieje jakiś limit czasu, który musi upłynąć po przywróceniu pracownika przez

    > sąd pracy, po którym pracodawca zwalnia ponownie i z tej samej przyczyny
    > (ekonomicznej - którą sąd pracy uznał za nieprawdziwą)?

    nie

    > Czy można w takim
    > przypadku powołać się na powagę rzeczy osądzonej?

    nie
    (sprawdzaj czasem co znaczą pojęcia, których używasz)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-06-23 12:08:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    gmp3 [###g...@g...pl.###] napisał:
> [...]
    > tej samej przyczyny (ekonomicznej - którą sąd pracy uznał za
    > nieprawdziwą)? Czy można w takim przypadku powołać się na powagę

    Nie. Ale jeśli zrobi tak ze dwa-trzy razy z rzędu i sąd będzie za
    każdym razem uznawał za bezpodstawne takie zwolnienie, to moim zdaniem
    spokojnie można pracodawcy przedstawić zarzuć uporczywego naruszania
    praw pracowniczych - art. 218 kk. Mowa tam o uporczywym naruszania
    prawa. rzecz to ocenna. Z mojej wiedzy wynika, ze tylko raz sąd zajął
    się bliżej określeniem tego pojęcia. Jest orzeczenie sądu apelacyjnego
    z Krakowa [sygn. akt: II AKz 289/2000] z którego wynika, że "pojęcie
    uporczywości zawiera zarówno wielokrotność uchylania się od wykonania
    powinności, jak i świadomość niweczenia tym możliwości osiągnięcia
    stanu założonego przez prawo." Tak więc uważam osobiście, że już po
    drugim wyroku sądu pracy, z którego bedzie wynikać, że naruszono tę
    samą normę prawną spokojnie można kierować zawiadomienie o
    przestępstwie podnosząc uporczywość zachowania pracodawcy.