  • 1. Data: 2006-06-23 05:14:02
    Temat: mieszkanie komunalne i co dalej ????
    Od: 1nick<1...@g...pl>

    Witam
    Mam pewien problem.Chodzi dokładnie o mieszkanie komunalne, mieszkanie w którym
    mieszkam od urodzenia kiedyś z dziadkami a obecnie z żoną i 2 rozbrykanych
    dzieciaków.
    Po śmierci dziadka poszedłem uregulować sprawy związane z najmem i okazało
    się ,że nie mam żadnych praw do "zajmowania tego lokalu" oraz cyt. "jaka
    bedzie decyzja ? Oczywiście negatywna ..." Szukam więc jakiejś pomocy kogoś
    życzliwego kto zna się na tym . Ewentualnie do kogo się zwrócić (trójmiasto).
    Poazdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-06-23 13:38:33
    Temat: Re: mieszkanie komunalne i co dalej ????
    Od: "Chopin" <s...@w...px>

    Użytkownik "1nick" <1...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kogoś
    > życzliwego kto zna się na tym . Ewentualnie do kogo się zwrócić

    Nic nie poradzisz. Wg prawa wnuk nie ma żadnych praw do mieszkania
    komunalnego. Nieistotny jest też fakt, że jesteś zameldowany w tym lokalu.
    Właściciel posesji (Miasto) nie może cię wyrzucić "na bruk" - muszą zapewnić
    lokal zastępczy a atych jest jak na lekarstwo (przynajmniej w Gdańsku). Z
    braku lokali zastępczych czasem miasto może się przychylić do wniosku o
    przyznanie lokalu - wówczas na pewno zostanie przeprowadzony wywiad
    środowiskowy. Sprawdzą też Twoje dochody. Jeżeli masz dobre zarobki twoje
    szanse maleją.
    Miasto może oczywiście złożyć do Sądu wniosek o eksmisję (jaki może być tego
    efekt - nie wiem). Dopóki tego nie zrobi płać dalej czynsz i mieszkaj.

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"