  • 1. Data: 2003-11-25 20:33:47
    Temat: linia wysokiego napiecia
    Od: "Krzysiek tanie zestawy akwarystyczne" <a...@i...pl>

    witam wszystkich!
    mam pewien problem i potrzebuje porady,mianowicie......
    dostalem w spadku dom i dzialke ,jako ze domek jest bardzo maly,chcialem go
    rozbudowac...i tu jest problem.Wzdluz granicy dzialki biegnie linia
    wysokiego napiecia.Zgodnie z prawem budowlanym nie mozna sie budowac w
    odleglosci mniejszej niz 15 m.od liniW/N.Mimo ,ze wiedzialem o tym poszedlem
    do starostwa,aby sie zapytac czy dostane pozwolenie na budowe.Niestety
    ,zgodnie z moimi przewidywaniami,pan urzednik powiedzial,ze niestety nie da
    takowej ,z powodu wlasnie tej lini,no chyba ,ze sie dogadam z Zakladem
    Energetycznym i jezeli oni sie zgodza ,to starostwo nie bedzie robic
    problemow.Z tego co wiem ,to ZE nie zgodzi sie.Ktos mi poradzil aby najpierw
    sprobowac ugodowo ,jesli to nie pomoze to isc "na ostro"
    A teraz najwazniejsze:
    Zaklad Energetyczny postawil linie niezgodnie z prawem budowlanym[nie
    zachowana minimalna odleglosc od budynkow mieszkalnych]oraz bez
    jakiejkolwiek zgody wlascicieli dzialki[bylo to za komuny ,wiec po co zgoda]
    Aha,jeszcze jedno,w 1990 roku dostalem decyzje mniej wiecej tej
    tresci:"teren przeznaczony pod pas zieleni,strefa ochronna lini wysokiego
    napiecia 110kV" a nastepnie w 1997roku,gdy budowalem garaz:"teren
    przeznaczony pod uslugi rzemieslnicze,z dopuszczeniem zabudowy
    mieszkaniowej" qrde ,juz glupi jestem,wiem ,ze plan
    zagospodarowania przestrzennego moze sie zmieniac,ale raz linia przeszkadza
    ,a innym razem NIE!!?
    pisze na Grupe ,bo juz nie wiem co robic,podejrzewam ze jesli pojde do ZE i
    na spokojnie przedstawie sprawe ,to splawia mnie,najpierw tak zrobie ,ale
    jezeli to nic nie da,to pojde na "ostro"tyle ze wtedy chcialbym miec jakas
    wiedze i przedstawic im pare artykulow i paragrafow,z doswiadczenia wiem ,ze
    to pomaga.Bardzo prosze o rade ,ewentualnie polecenie "oblatanego"w tym
    temacie radcy prawnego{najchetniej z okol.Łodzi}
    Bardzo dziekuje za ewentualne posty,pozdrawiam-Krzysiek

  • 2. Data: 2003-11-26 11:56:48
    Temat: Re: linia wysokiego napiecia
    Od: "Jurek H." <h...@o...pl>

    otóż z tego problemu jest wyjście napisz do mnie na prv a spróbuję ci to
    wyłuszczyć
    pozdrawiam