  • 1. Data: 2003-07-06 10:52:31
    Temat: Umowa zlecenia problem z wyegzekwowaniem ustaleń
    Od: "Burdzik" <b...@i...pl>

    Witam!

    Mam następujący problem. Obecny pracodawca zatrudnił mnie na umowę zlecenia
    aby uniknąc zusu.
    Jeśli chodzi o stosunek pracy to jest on zachowany mimo, że podpisałem umowę
    zlecenia a nie umowę o pracę
    (przychodze do pracy na 8 godzin, wykonuję jego polecenia, pracuję w
    siedzibie firmy, jeżdze w delegacje).
    Za każdym razem jak negocjowaliśmy przedłużenie umowy dyktatem narzucano mi
    umowę zlecenia.
    Odstanio pod koniec czerwca umówiliśmy się na te same warunki na następne
    trzy miesiące. W czasie trwania
    obecnego zlecenia na ustalonych warunkach prezes zmienił je mówiąc mi, że
    dostanę za te miesiące łącznie z tym który
    trwa "1/2 etatu" i połowę pieniędzy. Nie zgodziłem się argumentując, że jest
    to zerwanie umowy z winy mojej firmy za co należy
    mi się odszkodowanie zgodnie z z art. 746 par.1 kc. Prezes na to, że umowa
    w chwili obecnej jest w formie ustnej i tylko pisemna
    forma upoważnia do regulowania stosunków pomiędzy Zleceniodawcą a
    Zleceniobiorcą. Ja mu na to, że zgodnie z Art. 353 istnieje swoboda
    zawierania umów i ja rozpocząłem zlecenie zgodnie z warunkami ustalonymi
    wcześniej. No i tak się przepychamy. Podejrzewam, że sprawa skończy się w
    sądzie. Nie wiem tylko w jaki sposób podejść do sprawy. Czy wnieść pozew o
    zmianę umowy zlecenia na stosunek pracy (jestem w stanie to udowodnić, że
    stosunek pracy był) a później odszkodowania za zmianę warunków umowy bez
    mojej zgody. Czy może oprzeć się na przedstawionych wyżej artykułach kc
    żądając zadośćuczynienia za zerwanie umowy. Z prezesem nie mogę się dogadać,
    bo mówię mu, że chce popracować na tych warunkach na których się umówiliśmy
    do końca umowy i odejść a on koniecznie chce mnie oskubać. Proszę o rady i
    ewentualne wskazówki jakie dowody zgromadzić i przedstawić przed sądem.

    Burdzik

  • 2. Data: 2003-07-06 21:11:15
    Od: "Burdzik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Burdzik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Mam następujący problem.

    Czy mój problem jest tak trudny do interpretacji czy tak banalny, że nikt
    nie chce się do niego ustosunkować. Mimo wszystko bardzo bym prosił o jakąś
    odpowiedź. Być może banalna podpowiedź będzie mi pomocna

    Burdzik