  • 1. Data: 2002-01-23 21:30:27
    Temat: Umowa ustna
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    Dobry wieczor,

    Czy istnieje pojecie umowy ustnej?
    Jak skutkuje?
    Czy umowa zawarta w obecnosci swiadkow
    jest wiazaca dla obu stron?

    pozdrawiam
    Jacek P. Urbanowicz

  • 2. Data: 2002-01-24 08:29:05
    Temat: Re: Umowa ustna
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 23 Jan 2002, Jacek wrote:

    > Czy istnieje pojecie umowy ustnej?

    Oczywiście.

    > Jak skutkuje?

    Tak jak to określają przepisy KC o formie (art. 73 i n.)

    > Czy umowa zawarta w obecnosci swiadkow
    > jest wiazaca dla obu stron?

    Świadkowie nie mają wpływu na ważność formy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-24 09:54:29
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Oczywiście.

    > Tak jak to określają przepisy KC o formie (art. 73 i n.)

    > Świadkowie nie mają wpływu na ważność formy.

    Dziekuje.

    Jacek P. Urbanowicz

  • 4. Data: 2002-01-24 10:04:10
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Kazde zachowanie 2 stron moze stanowic umowe (nawet bez slow !).
    Ale problemy z udowodnieniem tego pozniej to juz insza inszosc.
    Na swiadkow mozna sie powolowac tylko wtedy gdy prawo nie
    przewiduje formy pisemnej umowy ( a przewiduje np. wtedy gdy
    wartosc przekracza 2000 zl (gdy jest to pozyczka - 500zl).
    Inna sprawa ze sady nie traktuja swiadkow powaznie.:)

    pp

  • 5. Data: 2002-01-24 11:48:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 24 Jan 2002 p...@p...onet.pl wrote:

    > Na swiadkow mozna sie powolowac tylko wtedy gdy prawo nie
    > przewiduje formy pisemnej umowy ( a przewiduje np. wtedy gdy

    Można się powołać nawet przy formie pisemnej, jeśli strony na to się
    zgodzą albo sąd uzna to za konieczne dla dobra sprawy (art. 74 ust. 2 KC).

    PS. Odpisuj za cytatem.

  • 6. Data: 2002-01-24 13:30:17
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Można się powołać nawet przy formie pisemnej, jeśli strony na to się
    > zgodzą albo sąd uzna to za konieczne dla dobra sprawy (art. 74 ust. 2 KC).

    Racja. Tylko wydaje mi sie ze w praktyce (a taki charakter maja
    pytania i odpowiedzi na tej liscie, jak sadze) ust. 2 art. 74 kc znajdzie
    zastosowanie naprawde wyjatkowo po pierwsze dlatego, ze druga strona raczej nie
    bedzie miala interesu w consensusie co do dopuszczenia swiadkow, w drugim
    przypadku zas - bo sady twardo realizuja zasade prawdy formalnej )
    Co moze i nie jest takie ok :(

    pozdrawiam
    Mateusz Droba

    > PS. Odpisuj za cytatem.