  • 1. Data: 2005-11-07 22:18:13
    Temat: Umowa ustna
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Czy umowa ustna (na wykonanie jakiejś pracy) zawsze jest wiążąca,
    zakładając, że identyczna umowa pisemna byłaby wiążąca? Czy są jakieś
    przypadki, gdy tak nie jest? Np. zależy to od przedmiotu umowy,
    umawiających się stron, kwoty wynagrodzenia?

    Renata

  • 2. Data: 2005-11-08 06:13:16
    Temat: Re: Umowa ustna
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Czy umowa ustna (na wykonanie jakiejś pracy) zawsze jest wiążąca,
    > zakładając, że identyczna umowa pisemna byłaby wiążąca? Czy są jakieś
    > przypadki, gdy tak nie jest?

    Tak w ogóle to są przypadki gdy jest wymagana określona forma umowy pod
    rygorem nieważności, dokładnie wskazane w przepisach. Ale przy umowie o
    pracę, dzieło czy zlecenie OIDP nie.

    KG

  • 3. Data: 2005-11-08 06:38:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dkpfkm$4pc$3@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > Tak w ogóle to są przypadki gdy jest wymagana określona forma umowy pod
    > rygorem nieważności, dokładnie wskazane w przepisach. Ale przy umowie o
    > pracę, dzieło czy zlecenie OIDP nie.

    Jeszcze się upewnię: i nie zależy to od kwoty wynagrodzenia?

    Renata

  • 4. Data: 2005-11-08 07:12:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Jeszcze się upewnię: i nie zależy to od kwoty wynagrodzenia?

    Nie, kiedyś (do września 2003 r.) była wymagana forma pisemna dla umów o
    wartości świadczenia ponad 2000 zł, ale jej niezachowanie nie powodowało
    nieważności umowy, a jedynie ograniczenia dowodowe. Teraz tego przepisu
    już nie ma.

    KG

  • 5. Data: 2005-11-08 08:25:46
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dkpj43$fc5$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

> [...]
    > wartości świadczenia ponad 2000 zł, ale jej niezachowanie nie powodowało
    > nieważności umowy, a jedynie ograniczenia dowodowe. Teraz tego przepisu

    O właśnie te 2tys.obiły mi się o uszy. Dzięki.

    Renata