  • 1. Data: 2005-11-07 22:15:43
    Temat: Kopiowanie artykułów gazet z podaniem zrodla ?!
    Od: "K." <k...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Chcialbym sie upewnic.
    Mamy np takie gazety w Internecie jak Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza itd.
    Powiedzmy, iz na swojej stronie chcialbym skorzystac z przedruku
    niektorych artykulow. Czy podanie zrodla i autora jest wystarczajace
    i nie godzi w prawa autorskie wydawcy ? Czy tylko nalezy zamieszczac np czesc
    tekstu ?
    Generalnie wielu tak robi...ale lepiej poradzic sie fachowcow.

    Z gory dziekuje.
    K.

  • 2. Data: 2005-11-07 22:33:43
    Temat: Re: Kopiowanie artykułów gazet z podaniem zrodla ?!
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    > Generalnie wielu tak robi...ale lepiej poradzic sie fachowcow.

    Wszystkie prawa zastrzeżone (łącznie z tłumaczeniem na języki obce).
    Żaden fragment serwisu "Rzeczpospolitej On Line" ani jego archiwum
    nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie
    bez pisemnej zgody wydawcy
    Copyright C by Presspublica sp. z o.o.

    To samo Gazeta.pl itp.... serwisy.

    Pozdrawiam
    Mariusz

    ----
    Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
    http://www.szybykoberski.pl
    Ponad 8000 szyb samochodowych, profesjonalny montaż, atrakcyjne ceny,
    wysyłka szyb firma kurierska. - zapraszamy!

  • 3. Data: 2005-11-07 22:44:02
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Mariusz napisał(a):

> [...]
    > Żaden fragment serwisu "Rzeczpospolitej On Line" ani jego archiwum
    > nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie
    Może być umieszczony na zasadzie cytatu z przypisem. Rzecz w tym że
    cytat musi mieć długość odpowiednią do roli jaką spełnia. Spójrz na
    portal wwww.e-teatr.pl który jest prowadzony przez państwowy instutut
    teatralny. Umieszcza on artykuły innych gazet, ale w _CUDZYSŁOWACH_, bo
    jego prawnicy uznali, że to zgodne z prawem.

    J.K.

  • 4. Data: 2005-11-07 23:18:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <6...@n...onet.pl>, K. wrote:
> [...]
    > i nie godzi w prawa autorskie wydawcy ? Czy tylko nalezy zamieszczac np czesc

    Art. 4.
    Nie stanowi przedmiotu prawa autorskiego:
    [..]
    4) proste informacje prasowe.

    Wszystko poza wymaga zgody autorów.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-11-07 23:34:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Art. 4.
    > Nie stanowi przedmiotu prawa autorskiego:
    > [..]
    > 4) proste informacje prasowe.
    >
    > Wszystko poza wymaga zgody autorów.

    Zobacz, jak sobie dają radę zawodowcy ;-)
    http://www.angora.com.pl/redakcja/

    M.

  • 6. Data: 2005-11-08 07:48:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <4...@n...home.net.pl>, Maciej Bebenek wrote:
    > Zobacz, jak sobie dają radę zawodowcy ;-)
    > http://www.angora.com.pl/redakcja/

    Ani Ty ani ja zapewne nawet nie przypuszczamy do jakich zakulisowych ugód
    dochodzi z tymi którzy jednak nie łykneli tego tekstu :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-11-08 09:49:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Ani Ty ani ja zapewne nawet nie przypuszczamy do jakich zakulisowych ugód
    > dochodzi z tymi którzy jednak nie łykneli tego tekstu :)

    Ty możesz coś przypuszczać. Ja wiem.

    M.

  • 8. Data: 2005-11-08 12:04:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Ty możesz coś przypuszczać. Ja wiem.

    No to się podziel tą wiedzą a pewnie wielu chętnie posłucha. Na razie
    dzielisz się wyłącznie na swój temat a to mało kogo interesuje.

    --
    Marcin