  • 1. Data: 2004-02-27 23:26:18
    Temat: prawo pracy, praca na trzy zmiany
    Od: "Pinki" <p...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie zwiazane z wykonywaniem pracy zmianowej. Pracodawca
    zapowiedzial, ze za 2 tygodnie wprowadza system tzyzmianowy w odstepach
    tygodniowych (
    pierwsza-druga-trzecia-pierwsza-druga-trzecia-pierws
    za-etc. ). Czy moze tak
    zrobic i czy nie jest to sprzeczne z prawem? Slyszalem, ze jesli pracodawca
    chce zastosowac taki system, musi wprowadzic tzw. tydzien "przejsciowy" tzn.
    po trzech zmianach tydzien wolny (platny), czyli tak to by mialo wygladac:
    pierwsza-druga-trzecia-wolne-pierwsza-etc. Prosze o wypowiedzi oraz o
    odniesienia do konkretnych przepisow prawnych.

    --
    ***Pinki***

  • 2. Data: 2004-02-28 00:13:31
    Temat: Re: prawo pracy, praca na trzy zmiany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Feb 2004, Pinki wrote:
    [...]
> [...]
    >+ po trzech zmianach tydzien wolny (platny), czyli tak to by mialo wygladac:
    >+ pierwsza-druga-trzecia-wolne-pierwsza-etc.

    Przesadziłeś :)
    Takie coś ma miejsce przy pracy w trybie 12-godzinnym.
    Chodzi wtedy o nieprzekraczanie limitów czasu pracy.
    W twoim przypadku pewnie praca jest na 8 godzin i nie ma powodu
    zeby było mniej... no chyba ze chcesz się domagać obnizenia etatu
    do 3/4 ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-28 00:21:42
    Od: "Pinki" <p...@o...pl>

> [...]
    > W twoim przypadku pewnie praca jest na 8 godzin i nie ma powodu
    > zeby było mniej... no chyba ze chcesz się domagać obnizenia etatu

    Ze sie pracuje po 12h to juz inna bajka, smutna niestety. Dzieki za
    odpowiedz.

    --
    ***Pinki***

  • 4. Data: 2004-02-28 07:08:30
    Od: "Grzegorz S." <f...@i...pl>

    Użytkownik "Pinki" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ze sie pracuje po 12h to juz inna bajka, smutna niestety. Dzieki za
    > odpowiedz.

    Zawsze mozna zmienic prace na 8 godzinna, weselsza.
    Grzegorz S.