eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt › Umowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
    -for-mail
    From: "Maron" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt
    Date: Mon, 14 Jun 2004 14:08:58 +0200
    Organization: Aster City Cable
    Lines: 26
    Message-ID: <cak4k9$2kpv$1@mamut.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: 175-dom-4.acn.waw.pl
    X-Trace: mamut.aster.pl 1087215049 86847 82.210.143.175 (14 Jun 2004 12:10:49 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Jun 2004 12:10:49 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...pl
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-Server-Info: http://www.aster.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:220959
    [ ukryj nagłówki ]

    Moi Drodzy.
    Od dawna zaprząta mnie problem sporządzenia umowy dotyczącej sprzedaży
    pomysłu na:
    - nową własność istniejącego produktu
    - nowy produkt
    - nowe przedsięwzięcie rynkowe

    Opiszę Wam problem:
    Pozwolę sobie zacząć od dość starego przykładu. W czasach chronicznych
    problemów z zakupem paliwa, rozwiązanych poprzez "kartkowanie" sprzedaży,
    benzyna była tak deficytowa, że zaczynała spełniać funkcje pieniądza
    (trzecia waluta po dolarach i wódce). Wszyscy pożyczali sobie po kilka
    litrów paliwa, z "twardym" obowiązkiem oddania w terminem kilkudniowym. .
    Biegałem wtedy z irytacją po sklepach motoryzacyjnych usiłując kupić lejek
    do kanistra z malutkim wiatraczkiem, analogicznym do dystrybutorów na
    stacjach, odmierzającym z dokładnością do 0,5 litra. Pomysłem na ten lejek
    próbowałem zainteresować wytwórców, ale ciągle był problem umowy.

    istotą problemu jest sytuacja Pomysłodawca nie może zdradzić pomysłu, bo
    wtedy nikt nie musi już płacić, Wytwórca (kupujący nowy pomysł) nie zapłaci,
    do póki nie wie, o co chodzi.

    Jak Wy to widzicie?



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1