  • 1. Data: 2004-06-14 12:08:58
    Temat: Umowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt
    Od: "Maron" <r...@a...pl>

    Moi Drodzy.
    Od dawna zaprząta mnie problem sporządzenia umowy dotyczącej sprzedaży
    pomysłu na:
    - nową własność istniejącego produktu
    - nowy produkt
    - nowe przedsięwzięcie rynkowe

    Opiszę Wam problem:
    Pozwolę sobie zacząć od dość starego przykładu. W czasach chronicznych
    problemów z zakupem paliwa, rozwiązanych poprzez "kartkowanie" sprzedaży,
    benzyna była tak deficytowa, że zaczynała spełniać funkcje pieniądza
    (trzecia waluta po dolarach i wódce). Wszyscy pożyczali sobie po kilka
    litrów paliwa, z "twardym" obowiązkiem oddania w terminem kilkudniowym. .
    Biegałem wtedy z irytacją po sklepach motoryzacyjnych usiłując kupić lejek
    do kanistra z malutkim wiatraczkiem, analogicznym do dystrybutorów na
    stacjach, odmierzającym z dokładnością do 0,5 litra. Pomysłem na ten lejek
    próbowałem zainteresować wytwórców, ale ciągle był problem umowy.

    istotą problemu jest sytuacja Pomysłodawca nie może zdradzić pomysłu, bo
    wtedy nikt nie musi już płacić, Wytwórca (kupujący nowy pomysł) nie zapłaci,
    do póki nie wie, o co chodzi.

    Jak Wy to widzicie?

  • 2. Data: 2004-06-14 12:48:35
    Temat: Re: Umowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maron" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    Twój problem już rozwiązano dość dawno.Jest to patent. I tak szukaj w
    Google.

  • 3. Data: 2004-06-14 12:55:14
    Od: "Maron" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cak6qu$q2q$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maron" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Twój problem już rozwiązano dość dawno.Jest to patent. I tak szukaj w
    > Google.

    Na pewno nie. Patentować, z tego co mi wiadomo, można pomysł "zrealizowany"
    materialnie, np. działający prototyp, a ja chcę sprzedać pomysł, abstrakcję.

  • 4. Data: 2004-06-14 12:56:47
    Temat: Odp: Umowa sprzedaży pomysłu na nwy produkt
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Zastrzeż sobie patent na ten produkt

    brett

  • 5. Data: 2004-06-14 20:38:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na pewno nie. Patentować, z tego co mi wiadomo, można pomysł
    "zrealizowany"
    > materialnie, np. działający prototyp, a ja chcę sprzedać pomysł,
    abstrakcję.

    Wydaje mi się, że nie masz racji. Ty wiesz ile nierealnych rzeczy
    opatentowano?