    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa sprzedarzy nieruchomiości...
    Date: Mon, 09 Sep 2013 11:18:25 -0500

    nadir wrote:

    > Są kraje gdzie nie ma potrzeby sprzedaży/kupna nieruchomości w formie aktu.
    > Załóżmy, że wyprowadziłem się 20 lat temu do takiego kraju, na przykład
    > USA, i sporządziłem sobie umowę/kupna sprzedaży mojej działki z jakimiś
    > amerykańcem.
    > On zapłacił i ma papier, po jakimś czasie przyjeżdża do Polski i chce
    > cokolwiek z tą nieruchomością zrobić. Formalnym właścicielem w Polsce
    > jestem ja ale czy Amerykanin ma jakieś szanse na zostanie też takim
    > właścicielem jeżeli ja nie mam ochoty dopełniać naszych krajowych
    > formalności?

    troche uratował cie sąd najwzyszy

    postanowienie SN z dnia 8 stycznia 2004 r., I CK 39/03, OSNCP 2005, nr
    2, poz. 33).

    stwierdził, że umowa jest ważna jeśli została sporządzona zgodnie z
    prawem miejscowym.

    tylko, ze wiesz jak to jest z postanowieniami SN. Niby masz rację, ale
    co z tego.

    Na miejscu kupującego umowę zawarłbym (rowniez) wg kraju w ktorym
    nieruchomosc sie znajduje.

    Notariusz w Polsce moze zawrzec taką umowę notarialną jeszcze raz.

    gdby nie orzeczenie SN, to kupa. ma byc akt notarialny sporzadzony wg
    prawa polskiego i koniec. Bo ustawa zastrzega sobie niewaznosc umow
    sporzadzonych w inny sposob.

    Po raz kolejny SN i TK potwierdzaja, ze są od tego zeby robic dziury w
    przepisach