  • 21. Data: 2012-07-07 07:18:53
    Temat: Re: Umowa o prace i płatność pod stołem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Ajgor wrote:

    > Sąd: To ile bylo tych nieujawnionych dochodow?

    Nieporozumienie wzięło się z pomieszania nieujawnionych dochodów
    z dochodami nieopodatkowanymi, lecz już ujawnionymi :)
    Te pierwsze "atakuje" się inaczej.

    > Oskarzony: Wysoki sadzie. Nie bede sciemnial. Bylo tego jakies 10zl

    Skarbówka:
    "wykazaliśmy, że oskarżony nie może wykazać skąd wziął pieniądze
    na dobudowanie połowy domu i dwa kolejne samochody".
    Przecież zarzut bierze się właśnie z "braku ujawnionych źródeł".

    > Bo niby jak sad ma ustalic, ile bylo tych nieujawnionych, skoro byly
    > nieujawnione?

    To jest właśnie w zarzutach postawionych przez skarbówkę: "biorąc
    pod uwagę wykazane i opodatkowane przychody oskarżonego, dające
    się wykazać oszczędności oraz licząc wydatki na życie, brakuje
    jakieś 650 000 zł na to, żeby mógł dobudować część domu i kupić
    wskazane samochody".

    Przyroda zna przypadki, kiedy skarbówka usiłowała doprowadzić
    podatnika do samooskarżenia, każąc mu sporządzać listy własnych
    wydatków. Idzie właśnie o mniejsze kwoty, kiedy w odróżnieniu
    od przykładowego pół miliona "dom i dwa auta", trudniej doliczyć
    się ile to pieniędzy podatnik mógł ukryć przed fiskusem.
    Wykazanie że podatnik miał "nadmiarowe" 5000 zł jest raczej trudne,
    szczególnie jeśli trzyma je w gotówce i wydaje głównie na używki
    i usługi "na paragon" (niefakturowane) :>

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-07-10 21:47:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/06/2012 09:30 AM, Liwiusz wrote:

    > Nie, normalna stawka, przecież wiadomo skąd dochody.

    plus kodeks karno-skarbowy.
    to sie moze do 75% zsumowac bez problemu