  • 1. Data: 2012-07-05 22:30:49
    Temat: Umowa o prace i płatność pod stołem
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Znajomy pracuje na etat, pełen wymiar godzin. Na umowie aktualne minimum
    płacowe (1500zł?) natomiast wypłaty dostaje co miesiąc 2500zł (gotówką).
    Dobrze czy niedobrze tak pracował sobie kilka lat (kwoty, które wpisałem
    obowiązują go aktualnie a nie przez kilka lat :) ) aż ostatnio ktoś go
    postraszył, że w razie kontroli dostanie po zadku równo mocno co
    pracodawca.

    Co grozi pracodawcy w takich sytuacjach a co pracownikowi?

  • 2. Data: 2012-07-05 23:40:02
    Temat: Re: Umowa o prace i płatność pod stołem
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.07.2012 22:30, PlaMa pisze:
> [...]
    > pracodawca.
    >
    > Co grozi pracodawcy w takich sytuacjach a co pracownikowi?

    Mój pracownik zarabia minimum krajowe. dostaje przelewem na konto. jak
    mam ochotę to mu daję kasę, np 1000zł co miesiąc. co mi za to grozi? Co
    jemu grozi za "branie" prezentów?

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-07-06 07:59:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-05 23:40, ToMasz pisze:

    > Mój pracownik zarabia minimum krajowe. dostaje przelewem na konto. jak
    > mam ochotę to mu daję kasę, np 1000zł co miesiąc. co mi za to grozi? Co
    > jemu grozi za "branie" prezentów?

    Teoretycznie coś grozi (pracodawcy: kara za brak płacenia podatków i
    ZUSów; pracownikowi: kara za składanie błędnych PITów), ale w praktyce
    jest lepiej jak przy łapówkach - jeśli żadna ze stron nie sypnie, to
    nikt się nie dowie.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-07-06 08:12:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > ZUSów; pracownikowi: kara za składanie błędnych PITów), ale w praktyce
    > jest lepiej jak przy łapówkach - jeśli żadna ze stron nie sypnie, to

    Jednak jak sypnie to 75% podatku od nieujawnionych dochodów?

  • 5. Data: 2012-07-06 09:30:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-06 08:12, cyklista pisze:

    > Jednak jak sypnie to 75% podatku od nieujawnionych dochodów?

    Nie, normalna stawka, przecież wiadomo skąd dochody.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-07-06 13:17:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, cyklista wrote:

    > Jednak jak sypnie to 75% podatku od nieujawnionych dochodów?

    Przecież już będą ujawnione :)
    Z drugiej strony, po policzeniu składek ZUS, podatku *i odsetek*
    za max. 7 lat (5 lat od konca roku z deklaracją "za poprzedni rok"),
    to wiele od tych 75% może się nie urwać.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-07-06 13:20:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Liwiusz wrote:

    > Teoretycznie coś grozi (pracodawcy: kara za brak płacenia podatków i ZUSów;

    Plus kara za brak deklaracji i plus kara za nierzetelną księgowość.
    W odróżnieniu od "innych kosztów", zakup towarów oraz wypłata robocizny
    podlega ścisłemu obowiązkowi ewidencyjnemu.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-07-06 15:51:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Przecież już będą ujawnione :)

    To taka skarbówka kwantowa?

    No przecież każde, od których chcesz liczyć procent muszą zostać
    ujawnione. Bo jak nie są ujawnione, to skarbówka o nich nie wie...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2012-07-06 16:05:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To taka skarbówka kwantowa?
    >
    > No przecież każde, od których chcesz liczyć procent muszą zostać
    > ujawnione. Bo jak nie są ujawnione, to skarbówka o nich nie wie...

    Chodzi przecież nie o sam fakt dochodu, tylko
    o źródło. (dochody z nieujawnionych źródeł
    lub bez pokrycia w ujawnionych źródłach).
    Czyli widać, że masz, ale nie umiesz wykazać skąd.
    Dochód zawsze jest ujawniony jak już
    go widać na zewnątrz i skarbówka się interesuje.

  • 10. Data: 2012-07-06 16:25:38
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości

    > Jednak jak sypnie to 75% podatku od nieujawnionych dochodów?

    Sąd: To ile bylo tych nieujawnionych dochodow?
    Oskarzony: Wysoki sadzie. Nie bede sciemnial. Bylo tego jakies 10zl
    Sad: OK. Placi pan 7,50 karnych odsetek :)

    Bo niby jak sad ma ustalic, ile bylo tych nieujawnionych, skoro byly
    nieujawnione?