  • 1. Data: 2006-10-04 17:49:23
    Temat: Umowa o prace
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    taka ciekawostka. Firma X zatrudnia czlowieka. Na dzien dobry podsuwa mu
    umowe na czas okreslony 9 mcy. Po jej zakonczeniu podpisany zostaje
    ANEKS do tejze umowy, wydluzajacy czas o kolejne 12 mcy, bez zmiany
    pozostalych warunkow. Kiedy ten mija, firma podpisuje z pracownikiem
    kolejny ANEKS do pierwotnej umowy, a po kolejnych 12 mcach - nastepny
    ANEKS.

    Teraz pytanie - czy taki ANEKS bedzie tozsamy z nowa Umowa o Prace na
    Czas Okreslony? Pytam w kontekscie zasady iz trzecia umowa na czas
    okreslony rozumiana jest jako umowa na czas nieokreslony. Czy pracownik
    moze uwazac ze drugi ANEKS do umowy pierwotnej jest w rzeczywistosci
    umowa o prace na czas nieokreslony?

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 2. Data: 2006-10-04 21:14:39
    Temat: Re: Umowa o prace
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Biegała* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Czy pracownik
    > moze uwazac ze drugi ANEKS do umowy pierwotnej jest w rzeczywistosci
    > umowa o prace na czas nieokreslony?

    Tak, oczywiście, że tak. To prostackie obejście przepisów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-10-05 08:07:01
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu śro, 04 paź 2006 o 23:14 GMT Olgierd napisał na grupę:

    >Tak, oczywiście, że tak. To prostackie obejście przepisów.

    no tak, ale to wynika z jakiegos przepisu ktory utozsamia aneks z
    kolejna umowa o prace na czas okreslony? Czy tez sa w takiej sprawie
    wyroki sądów pracy którymi można się podeprzeć?

    Róznica jest bowiem zasadnicza w dlugosci okresu wypowiedzenia - na
    aneksach jest ciągle 2 tygodnie, a pracownik ze względu na staż pracy
    miałby prawo do trzymiesięcznego. Co nie jest bez znaczenia w przypadku
    gdy firma powie mu dziękuję.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 4. Data: 2006-10-05 15:00:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > kolejna umowa o prace na czas okreslony? Czy tez sa w takiej sprawie
    > wyroki sądów pracy którymi można się podeprzeć?

    W orzecznictwie się przyjęło, że taki aneks jest kolejną umową. W
    przeciwnym razie byłoby to obejście prawa.

> [...]
    > aneksach jest ciągle 2 tygodnie, a pracownik ze względu na staż pracy
    > miałby prawo do trzymiesięcznego. Co nie jest bez znaczenia w przypadku

    Czasem się opłaca. Ja na ten przykład jutro będę dziękował obecnemu
    pracodawcy i *jest mi bardzo na rękę*, że mam 14-dniowy okres
    wypowiedzenia.

  • 5. Data: 2006-10-05 16:36:18
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu czw, 05 paź 2006 o 17:00 GMT Olgierd napisał na grupę:

    >W orzecznictwie się przyjęło, że taki aneks jest kolejną umową. W
    >przeciwnym razie byłoby to obejście prawa.

    No tak, ale potrzebna bylaby podporka w postaci konkretnej sprawy z
    takim orzeczeniem

    >Czasem się opłaca. Ja na ten przykład jutro będę dziękował obecnemu
    >pracodawcy i *jest mi bardzo na rękę*, że mam 14-dniowy okres
    >wypowiedzenia.

    owszem, ale tutaj raczej podziekowania ze strony pracownika nie bedzie,
    a przydaloby sie np. moc wziac kredyt na mieszkanie. A z takimi aneksami
    to se mozna...

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 6. Data: 2006-10-05 17:29:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > W orzecznictwie się przyjęło, że taki aneks jest kolejną umową. W
    > przeciwnym razie byłoby to obejście prawa.

    Czytać kodeks. Teraz jest to wyraźnie napisane - art. 25 [1] §2 kp.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-10-05 18:09:16
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu czw, 05 paź 2006 o 19:29 GMT Johnson napisał na grupę:

    >Czytać kodeks. Teraz jest to wyraźnie napisane - art. 25 [1] §2 kp.

    nie rozumiemy się. Ja nie mówie o Umowie o Pracę na czas określony. Taka
    umowa była tylko raz, na początku pracy - opieewała na 9 miesięcy.
    Później były kolejne ANEKSY do tej umowy - każdy opiewał na 12 miesięcy.

    W Kodeksie nie występuje slowo ANEKS do umowy. Występuje hasło - Umowa o
    pracę i kolejna Umowa o pracę. Dlatego interesuje mnie orzecznictwo
    sądów pracy w takich sprawach. Konkretna sprawa która ropatrywała taką
    próbę obejscia Kodeksu - za pomocą aneksów do pierwszej umowy na czas

  • 8. Data: 2006-10-05 18:44:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Biegała napisał(a):

    > nie rozumiemy się. Ja nie mówie o Umowie o Pracę na czas określony. Taka
    > umowa była tylko raz, na początku pracy - opieewała na 9 miesięcy.
    > Później były kolejne ANEKSY do tej umowy - każdy opiewał na 12 miesięcy.

    Widzę że nie rozumiesz. Ja cię zrozumiałem. Przeczytaj przepis jeszcze
    raz i pomyśl. To jest w sam raz do twojej sytuacji.

  • 9. Data: 2006-10-05 19:23:43
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu czw, 05 paź 2006 o 20:44 GMT Johnson napisał na grupę:

    >Widzę że nie rozumiesz. Ja cię zrozumiałem. Przeczytaj przepis jeszcze
    >raz i pomyśl. To jest w sam raz do twojej sytuacji.

    nie zebym sie klocil, ale tak ten przepis rozumie firma - jest mowa o
    umowie, a nie o aneksie. I za pomoca aneksu "obchodza" przepis.

    Art. 25.1. (20)

    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o prace na czas określony jest równoznaczne
    w skutkach prawnych z zawarciem umowy o prace na czas nieokreślony,
    jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o prace na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o prace nie
    przekroczyła 1 miesiąca.

    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o prace na czas
    określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej umowy
    uważa się za zawarcie, od dnia następującego po jej rozwiązaniu,
    kolejnej umowy o prace na czas określony w rozumieniu § 1.

    Ja tutaj nie widze slowa o aneksie. Widze o kolejnych Umowach o Pracę.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 10. Data: 2006-10-05 19:30:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Biegała napisał(a):

    [ciach ...]

    A jak pracodawca zawrze z toba umowe na podstawie której będziesz miał
    wykonywać pracę za minimalne wynagrodzenie, ale w nagłówku napisz że to
    cyrograf niewolniczy, to będzie to:
    a) umowa o pracę;
    b) cyrograf niewolniczy; ?