  • 1. Data: 2006-10-04 18:12:20
    Temat: Odwolanie od mandatu.
    Od: m...@g...com

    Witam
    Sprawa wyglada tak rok temu. Dostałem mandat za brak waznego biletu na
    przejazd tzn bilet mialem ale za 1 zl a nie za 1,30zl akurat sie to
    zmienilo z tymi ulgami ze student ma 50% a uczen tylko 33% zadko
    korzystalem z komunikacji miejskiej wiec jak zwykle poprosilem bilecik
    za zlotowke. Skasowalem go, jade wpada kontrola. Wiadomo odrazu do mnie
    ze idiotow z nich robie,ze oni nie takich znaja itp, ale wiadomo tak
    praca niewdzieczna. No ale ok wytlumaczyc sie nie dalo. Napisalem
    odwolanie. Na ktore do dzis dnia nie dostalem odpowiedzi. Rozumiem ze
    kara mi sie nalezy ale prosilem o darowanie mi winny lub chociaz
    zmniejszenie kwoty do zaplaty (130 zl to dlamnie 2 tyg zycia). No i
    pare dni temu przychodzi ponaglenie do zaplaty. A jak zadzwonilem tam
    to tylko uslyszalem ze komornik mnie zalatwi ( jest to firma prywatna
    ktorej mzk zlecilo sprawdzanie biletow ). I moje pytanie brzmi czy
    skoro nie dostalem odpowiedzi na moje odwolanie to oznacza ze kara
    zostala anulowana. Bo z tego co wiem musza mi odpowiedziec. Oczywiscie
    odwolanie wyslalem listem poleconym wiec mam dowod wyslania.
    Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam i z góry dziekuje

  • 2. Data: 2006-10-04 18:21:56
    Temat: Re: Odwolanie od mandatu.
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    Wyślij im ksero dowodu nadania i niech szukają pisma w MPK... i jeszcze im
    dopisz, żeby @*$!#&

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-04 18:27:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@g...com napisał:

    > Dostałem mandat za brak waznego biletu na przejazd
    Mandatów nie wystawia się za brak ważnego biletu.

    >to tylko uslyszalem ze komornik mnie zalatwi
    Komornikowi potrzebne bedzie prawomocne postanowienie sądu wraz z
    klauzulą wykonalności.

    > nie dostalem odpowiedzi na moje odwolanie to oznacza ze kara
    >zostala anulowana.
    To znaczy, że karę należyało uiścić w wyznaczonym czasie w podanej
    kwocie.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-10-04 18:33:48
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > To znaczy, że karę należyało uiścić w wyznaczonym czasie w podanej
    > kwocie.

    To znaczy, że brak odpowiedzi w określonym terminie (14 dni/30 dni) oznacza
    akceptację odwołania i niech się bujają!

    +inż.prawa+

  • 5. Data: 2006-10-04 18:33:50
    Od: m...@g...com

    > Mandatów nie wystawia się za brak ważnego biletu.

    No dostalem ze nie mialem wedlug nich biletu a miel tylko na nie
    przyslugujaca mi ulge .

    > Komornikowi potrzebne bedzie prawomocne postanowienie sądu wraz z
    > klauzulą wykonalności.

    To wiem

    > To znaczy, że karę należyało uiścić w wyznaczonym czasie w podanej
    > kwocie.

    A to nie jest tak ze w ciagu 2 tyg oni musza mi odpowiedziec na pismie?
    Bo skad mam wiedziec czy pismo do nich dotarlo i czy wogole ktos raczyl
    je przeczytac. ?

    Pozdr Marcin

  • 6. Data: 2006-10-04 18:48:04
    Od: m...@g...com

    To co mam robic?
    Pozdr Marcin

  • 7. Data: 2006-10-04 19:20:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    m...@g...com napisał(a):
    > To co mam robic?

    Jeżeli to było ponad rok temu, to nic. Jak ktoś się odezwie, polecić mu
    lekturę Prawa przewozowego, w szczególności art. 77. ust. 1.

    Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na podstawie
    ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się z upływem
    roku.

    M.

  • 8. Data: 2006-10-04 19:30:08
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > To znaczy, że brak odpowiedzi w określonym terminie (14 dni/30 dni)
    > oznacza akceptację odwołania i niech się bujają!
    >
    > +inż.prawa+

    Te inżynier prawa. Ty ten dyplom inżyniera na bazarze kupiłeś czy jak?

  • 9. Data: 2006-10-04 19:42:55
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Te inżynier prawa. Ty ten dyplom inżyniera na bazarze kupiłeś czy jak?

    Z NRD przywiozłem. Mówili, że oryginalny... Aha mam jeszcze inżyniera
    medycyny.

    +inż.prawa+

  • 10. Data: 2006-10-04 19:58:37
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Z NRD przywiozłem. Mówili, że oryginalny... Aha mam jeszcze inżyniera
    > medycyny.

    Właśnie widze.
    Bo rżniesz głupa bardziej niż PIS.