  • 1. Data: 2006-08-22 09:46:10
    Temat: Umowa o dzieło - problem z wyegzekwowaniem zapłaty
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    od pewnego czasu aktualizuję stronę internetową pewnego stowaryszenia.
    Sprawa wygląda tak, że co miesiąc podpisujemy umowę o dzieło w postaci
    aktualizacji strony. Jest oczywiście w niej wymieniona kwota, za którą
    owe aktualizacje wykonuję. Usługobiorca zalega mi z płatnościami za
    czerwiec i lipiec. Byłem, grzecznie powiedziałem o co mi chodzi i na
    razie czekam. I tu pytanie - jeżeli dalej będą problemy z dotarciem
    zapłaty na konto - jakie środki przedsięwziąc?
    Za poradę z góry dzięki:)

    Pozdrawiam
    Łukasz.

  • 2. Data: 2006-08-22 11:57:18
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Użytkownik "lukebe" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lipiec. Byłem, grzecznie powiedziałem o co mi chodzi i na razie czekam. I
    > tu pytanie - jeżeli dalej będą problemy z dotarciem zapłaty na konto -

    wezwac do zaplaty a pozniej pozew do sadu.

  • 3. Data: 2006-08-22 16:40:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lookasik wrote:

    > wezwac do zaplaty a pozniej pozew do sadu.

    I dużo cierpliwości.

  • 4. Data: 2006-08-23 08:16:02
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Lookasik napisał(a):

    > wezwac do zaplaty a pozniej pozew do sadu.

    Dziś odbyłem rozmowę podczas której Prezesunio stwierdził że kasy nie
    ujrzę. Tu mam pytanie - wezwanie kierować do Prezesa czy do
    Stowarzyszenia? Chcę uniknąć ewentualnych błędów proceduralnych (tak się
    to chyba nazywa).
    Jeszcze jedno. Nie mam umowy na sierpień (i raczej nie będe miał).
    Jednak ze strony internetowej jednoznacznie wynika że prace były
    wykonywane, poza tym jako jedyny mam dostęp do serwera (hasła). Czy te
    należności też moge egzekwować czy nie mam raczej szans (brak umowy).

    Pozdrawiam,
    Łukasz.

  • 5. Data: 2006-08-23 12:46:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lukebe wrote:

    > Dziś odbyłem rozmowę podczas której Prezesunio stwierdził że kasy nie
    > ujrzę. Tu mam pytanie - wezwanie kierować do Prezesa czy do

    Mam nadzieję, że oczywiście wziąłeś ze sobą dyktafon?

    > Stowarzyszenia? Chcę uniknąć ewentualnych błędów proceduralnych (tak się
    > to chyba nazywa).

    Do "osoby" z którą podpisywałeś umowę. Jak z firmą - to pozew jest
    przeciwko firmie.

> [...]
    > wykonywane, poza tym jako jedyny mam dostęp do serwera (hasła). Czy te
    > należności też moge egzekwować czy nie mam raczej szans (brak umowy).

    To zależy, czy uda ci się udowodnić przed sądem że umowa była, tylko
    jeszcze nie spisana (ustna).

    Poza tym skoro masz hasło do serwera... ;->

  • 6. Data: 2006-08-23 13:14:12
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mam nadzieję, że oczywiście wziąłeś ze sobą dyktafon?

    niestety nie

    > To zależy, czy uda ci się udowodnić przed sądem że umowa była, tylko
    > jeszcze nie spisana (ustna).

    Umów jest kilka (5 jeśli dobrze pamiętam), spisywane co miesiąc - była
    to po prostu kontynuacja - tak jak pisałem fakt wykonania aktualizacji
    jest bezsporny (informacja o akcji przeprowadzanej 25 sierpnia,
    informacja z datą aktualizaci - choś akurat to żadnym dowodem nie jest)

    > Poza tym skoro masz hasło do serwera... ;->

    nie chcę przeginać ;)

  • 7. Data: 2006-08-23 13:29:51
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > jest bezsporny (informacja o akcji przeprowadzanej 25 sierpnia,
    > informacja z datą aktualizaci - choś akurat to żadnym dowodem nie jest)

    Wyobraź sobie jak staniecie przed sądem:

    Ty: aktualizowałem stronę w sierpniu
    Prezes: Ale umawialismy się ustnie, że za darmo
    Ty: Ale wcale nie, umawialismy się ustnie, że dostanę pieniądze
    Prezes: Nieprawda
    Ty: Nieprawda

  • 8. Data: 2006-08-23 14:58:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lukebe wrote:

    > niestety nie

    Dlaczego!?

> [...]
    > jest bezsporny (informacja o akcji przeprowadzanej 25 sierpnia,
    > informacja z datą aktualizaci - choś akurat to żadnym dowodem nie jest)

    Kwestia udowodnienia - on może np. powiedzieć, że niczego nie zamawiał,
    a ty to sobie sam zrobiłeś gratis w ramach "promocji".

    Dlatego tak ważnym narzędziem jest dyktafon.

  • 9. Data: 2006-08-23 15:24:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał

    > Wyobraź sobie jak staniecie przed sądem:
    >
    > Ty: aktualizowałem stronę w sierpniu
    > Prezes: Ale umawialismy się ustnie, że za darmo

    Czyli potwierdza, że zlecił wykonanie prac. To juz coś.

    > Ty: Ale wcale nie, umawialismy się ustnie, że dostanę pieniądze
    > Prezes: Nieprawda

    A sąd rozważy że:
    - za prace tego rodzaju zwykle się płaci
    - przez pięć miesięcy powód wykonywał te prace za pieniądze i nie pojawił
    się powód by później miał robić to za darmo
    Wniosek: to powód mówi prawdę.

  • 10. Data: 2006-08-24 05:10:24
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kwestia udowodnienia - on może np. powiedzieć, że niczego nie zamawiał,
    > a ty to sobie sam zrobiłeś gratis w ramach "promocji".

    Sam od siebie zrobić nie mogłem gdyż zawsze umieszczem na stronie to, co
    od stowarzyszenia dostanę mailem.

    > Dlatego tak ważnym narzędziem jest dyktafon.

    Tu akurat jest szansa - teraz mam przy sobie i jak się coś pojawi to
    nagram, jednak jak to jest z tym materiałem dowodowym w przypadku gdy go
    zdobędę bez wiedzy Prezesa (przecież nie postawię go przed nim i nie
    powiem :Wie Pan, teraz będę to nagrywał" tylko będe miał np. w kieszeni
    czy coś).