  • Data: 2008-12-05 10:52:59
    Temat: Umowa najmu mieszkania - przedterminowe rozwiązanie
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    wynajmuję od kogoś mieszkanie. Termin umowy trwa jeszcze przez kilka
    miesięcy niestety z pewnych względów muszę się wyprowadzić. Chciałbym
    załatwić to ugodowo, ale jeśli się nie da bedę musiał jak najszybciej zrobić
    to w innych sposób (ale zgodnie z prawem - dlatego tutaj piszę). W umowe
    jest pewien zapis, który daje mi nadzieję, brzmi on tak:
    "Nieterminowe dokonanie wpłaty na rzecz wynajmującego jest jednoznaczne z
    niedotrzymaniem warunków umowy i z natychmiastowym zerwaniem umowy najmu
    mieszkania. Wszelkie koszty wynikające z wyżej wymienionego faktu pokrywa
    najemca."

    Jak to intepretujecie? Chodzi oczywiście o te koszty bo punkt z zerwaniem
    wydaje się dosyć prosty w realizacji. Czy może to być spłata czynszu do
    terminu zawartego w umowie lub zatrzymanie przez wynajmującego wpłaconej
    przeze mnie kaucji? A może to inne (mniejsze) koszty?
    Pozdrawiam
    Maniek