  • 1. Data: 2008-04-22 20:46:12
    Temat: Umowa dzierżawy jednej rzeczy ale z trzema osobami
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Witajcie

    Tak sie zastanawiam: trzem roznym osobom (obcym wzgledem siebie) chce
    wydzierzawic 1 maszyne - beda sobie korzystali z niej na zmiane.

    Czy to jeszcze jest dzierzawa czy juz umowa nienazwana?

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2008-04-23 20:20:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > Tak sie zastanawiam: trzem roznym osobom (obcym wzgledem siebie) chce
    > wydzierzawic 1 maszyne - beda sobie korzystali z niej na zmiane.
    >
    > Czy to jeszcze jest dzierzawa czy juz umowa nienazwana?

    To pachnie mi obejściem prawa pracy. Pracownikom, pardon przedsiębiorcom
    chcesz maszynę wydzierżawić?

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-23 22:23:37
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Johnson pisze:

    > To pachnie mi obejściem prawa pracy. Pracownikom, pardon przedsiębiorcom
    > chcesz maszynę wydzierżawić?

    Nie nie, zadnego prawa pracy ;-), czyste cywilne - strona umowy sa
    "normalni" przedsiebiorcy.
    Jesli to ma znaczenie (a troche ma) to ta maszyna jest superhiper
    ksero-drukarka, ktora jeden przedsiebiorca nieco pochopnie nabyl a teraz
    zeby obnizyc koszty chce umozliwic korzystanie z niej trzem innym w tym
    samym budynku - stac sobie bedzie na wspolnym korytarzu i kazdy ma rowny
    dostep (a oprogramowanie pozwala co do sztuki wyliczyc co kto kiedy
    wydrukowal/skserowal).

    Czy taka umowa (jednego z trzema) dzierzawy, gdzie w zasadzie
    wspolkorzystaja z maszyny to jeszcze dzierzawa? IMHO jednak tak, ale
    nurtuje mnie to w kontekscie zapewnienia spokojnego korzystania -
    maszyna dostepna jest dla kazdego i nie ma opcji, ze jak jeden drukuje
    to drugi nie moze (jego wydruk ustawi sie po prostu jako drugi w
    kolejce), no co najwyzej chwile poczeka na mozliwsc zwyklego ksero.

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2008-04-24 04:33:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > Czy taka umowa (jednego z trzema) dzierzawy, gdzie w zasadzie
    > wspolkorzystaja z maszyny to jeszcze dzierzawa?

    A dlaczego by nie?
    Po drugiej stronie umowy może być więcej niż jedna osoba.

  • 5. Data: 2008-04-24 20:38:11
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Johnson pisze:

    > A dlaczego by nie?
    > Po drugiej stronie umowy może być więcej niż jedna osoba.

    Tez mi sie wydaje OK, choc sytuacja nieco nietypowa, ale jakos tak nie
    moglem za bardzo znalezc wprost potwierdzenia :-)

    Dzieki!

    --
    pozdr
    luck