  • 1. Data: 2008-04-22 19:28:22
    Temat: Władanie nieruchomością
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    Witam,
    mam pytanie jak należy rozumieć władanie nieruchomością w myśl art. 73
    ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy
    reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze izm.)
    Dlaczego pytam. Już wyjaśniam :)
    Jest sobie droga gminna, której przedłużeniem jest droga będąca
    własnością prywatna (2 nieruchomości, będące własnością właścicieli
    prywatnych). Całość drogi jest pokryta warstwą bitumiczną (samołówka) -
    łącznie z tymi 2 nieruchomościami prywatnymi.
    Po 1 stycznia 1999 roku pierwszy odcinek (będący we władaniu gminy)
    został wywłaszczony zgodnie z art 74. ustawy a pozostałe 2 działki nie.
    Od razu mówię, że te pozostałe 2 działki nie prowadzą tylko do 2 domów,
    lecz są użytkowane przez około kilkanaście "nieruchomości". Całość drogi
    była budowana jednocześnie, dodatkowo nikt się nie pytał czy właściciele
    tych nieruchomości wyrażają zgodę na budowę drogi - 20 lat temu władza
    się nie pytała o takie rzeczy.
    Od razu mówię, że nie chcę tej drogi niszczyć ani kazać likwidować :)
    Interesuję mnie tylko fakt dlaczego tylko część drogi została
    wywłaszczona a reszta nie. Dlaczego część właścicieli jest
    uprzywilejowanych a reszta całkowicie pominięta ? Dlaczego my nie dość ,
    że nie władamy drogą bo nie możemy z nią nic zrobić, nie mamy prawa do
    odszkodowania i jeszcze musimy płacić za tą przyjemność podatek.
    Jak nakłonić gminę do wykupienia tych gruntów.

    J.Jackowski

  • 2. Data: 2008-04-23 17:25:38
    Temat: Re: Władanie nieruchomością
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    J.Jackowski pisze:
> [...]
    > ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy
    > reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze izm.)

    Hm, nikt nie wie jak to zdefiniować :(

    A czy może jest ktoś kto wie gdzie można zacząć szukać ?

    J.Jackowski

  • 3. Data: 2008-04-25 11:02:29
    Od: l...@i...eu

    kurde, nie da się tego czytać