  • 1. Data: 2008-04-22 19:05:44
    Temat: Rejestracja małego portalu
    Od: "Marcin Krzywkowski" <k...@w...pl>

    Posiadamy z Przyjecielem mały portlik społecznościowo informacyjny naszej
    miejscowości. Naczytalismy się w necie o rejestracji strony w sądzie. W
    jakim sądzie dokonać trzeba dokonać tych formalność????

    Z góry dziękuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    ----
    pozdrawiam Marcin Krzywkowski
    www.kamieniecwr.pl
    www.kwr.com.pl

  • 2. Data: 2008-04-22 19:44:02
    Temat: Re: Rejestracja małego portalu
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 21:05:44 +0200, Marcin Krzywkowski napisał(a):

    > Posiadamy z Przyjecielem mały portlik społecznościowo informacyjny naszej
    > miejscowości. Naczytalismy się w necie o rejestracji strony w sądzie. W
    > jakim sądzie dokonać trzeba dokonać tych formalność????

    proponuję zacząć od lektury całej ustawy:

    USTAWA
    z dnia 26 stycznia 1984 r.
    Prawo prasowe

    Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24 z późn. zm.

    Rozdział 4
    Organizacja działalności prasowej
    Art. 19. (skreślony).
    Art. 20.
    1. Wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w sądzie
    wojewódzkim
    właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy, zwanym dalej "organem
    rejestracyjnym".
    Do postępowania w tych sprawach stosuje się przepisy Kodeksu postępowania
    cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, ze zmianami wynikającymi
    z niniejszej ustawy.
    2. Wniosek o rejestrację, o której mowa w ust. 1, powinien zawierać:
    1) tytuł dziennika lub czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres redakcji,
    2) dane osobowe redaktora naczelnego,
    3) określenie wydawcy, jego siedzibę i dokładny adres,
    4) częstotliwość ukazywania się dziennika lub czasopisma.
    3. Postanowienia zarządzające wpis do rejestru sąd uzasadnia tylko na
    wniosek.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2008-04-23 08:55:12
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > proponuję zacząć od lektury całej ustawy:
    >
    > USTAWA
    > z dnia 26 stycznia 1984 r.
    > Prawo prasowe

    [...]

    Ja mysle ze autor watku pytal o portal ( bramka, drzwi...) do jakiegos
    serwisu internetowego wiec dopytam od siebie, czy info o ...miescie,
    wsi, klasie, szkole....., to tez miesci sie w prawie prasowym?

    --
    jedrus

    Gdzie konczy sie logika, zaczynaja podatki. Jezeli wiesz o Mokotowie cos
    czego inni nie wiedza, koniecznie podziel sie tym na
    http://www.mokotow.btx.pl

  • 4. Data: 2008-04-23 09:18:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 23 Apr 2008 10:55:12 +0200, jedrus napisał(a):

> [...]
    > serwisu internetowego wiec dopytam od siebie, czy info o ...miescie,
    > wsi, klasie, szkole....., to tez miesci sie w prawie prasowym?

    Jeśli serwis będzie spełniał warunki uznania go za dziennik lub
    czasopismo -- to owszem.
    Ogólnie to jest wielki FUD ta 'rejestracja stron internetowych'.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2008-04-23 09:56:19
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli serwis będzie spełniał warunki uznania go za dziennik lub
    > czasopismo -- to owszem.
    > Ogólnie to jest wielki FUD ta 'rejestracja stron internetowych'.

    Ale z drugiej strony to "moj serwer, moja domena" wiec robie co chce
    pamietajac oczywiscie coby nie naruszyc prawa. Tak sie dopytuje, bo sam
    prowadze cos o co pytal autor watku (stopka) i takich serwisow sa
    tysiace w sieci. Nie wiem czy poza serwisami znanych wydawnictw (juz sa
    zarejestrowani jako prasa) ktos sie rejestrowal na okolicznosc
    prowadzenia portalu internetowago.

  • 6. Data: 2008-04-23 14:38:17
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 23-04-2008 o 11:56:19 jedrus <a...@n...btx.pl>
    napisał(a):

    > Nie wiem czy poza serwisami znanych wydawnictw (juz sa zarejestrowani
    > jako prasa) ktos sie rejestrowal na okolicznosc prowadzenia portalu
    > internetowago.

    Masz zarejestrowany portal jako prasa, wystawiasz sam sobie legitymację
    prasową i jesteś dziennikarz.
    masz prawa i obowiązki określone w prawie prasowym, możesz np. akredytować
    się na mecze EURO 2008 o ile takiej akredytacji ci udzielą.

    Dodatkowo jakieś seanse przedpremierowe dostępne tylko dla prasy, o
    wejściach do urzędów i umawianiu się z osobami z pierwszych i drugich
    stron gazet nie wspomnę...
    Oczywiście wszystko zależy jak będą na ciebie patrzeć... bo nikt nie ma
    obowiązku ustawowego honorować jednoosobowej redakcji i red-nacza.

    --
    Tomasz Renik - nr 5231666765