  • 1. Data: 2008-04-22 21:01:26
    Temat: radio samochodowe - niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    Od: "Michał" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W dniu 08.01.2007 r. zakupiłem radio samochodowe. Radio odtwarza płyty CD z
    MP3 oraz jest wyposażone w port USB i gniazdo kart pamięci SD.
    Od samego początku z radiem były problemy, używałem głównie USB i gniazda SD,
    ale w końcu chciałem odtworzyć płytę CD z MP3 i okazało się, że radio nie czyta.
    Pojechałem do sklepu i wymienili na nowe (niestety nie mam na to żadnego
    potwierdzenia, wszystko odbyło się &#8222;ustnie&#8221;).
    Po wymianie radio działało (CD, USB i SD) ale po pewnym czasie (w czerwcu
    2007) USB i gniazdo SD przestały działać. Radio reklamowałem w sklepie. Ale
    sam już nie wiem na jakich zasadach uwzględniono mi reklamacje (czy
    niezgodności towaru z umową czy gwarancji), wiem, że robił to serwisant, który
    świadczy usługi dla sklepu (więc chyba nie była to gwarancja producenta).
    Po długim czasie oczekiwania na naprawę dowiedziałem się, że radio jest do
    odbioru. Odbierając okazało się, że radio jest w dalszym ciągu uszkodzone (USB
    i gniazdo SD dalej nie działają) tak jakby nic nie zrobili. Odmówiłem odbioru.
    Po kilku dniach radio było znowu do odbioru. Tym razem było naprawione i
    odebrałem (30.06.2007). Na naprawę mam poniższy dokument:

    http://img206.imageshack.us/img206/3121/radionetme7.
    jpg

    Ale w karcie gwarancyjnej nie mam żadnych adnotacji.

    Teraz sytuacja się powtórzyła i znowu nie działają USB i gniazdo SD.
    Gwarancja była na 12 miesięcy, więc się skończyła.
    Ale jest jeszcze niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Czy w tym
    przypadku będzie to niezgodność?
    Co jeśli okaże się, że ta pierwsza naprawa była jednak wykonana w ramach
    gwarancji? Czy nawet wtedy będę mógł reklamować w ramach niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową?
    Czy mogę odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy?

    I jeszcze jedno, jak się mają do siebie te dwa zapisy w ustawie (bo mi wydają
    się one sprzeczne &#8211; jak to jest 6 miesięcy czy 2 lata?)

    Art. 4.
    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
    ona w chwili wydania.

    Art. 10.
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu&#8230;

  • 2. Data: 2008-04-23 16:00:04
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    Michał wrote:
    > Co jeśli okaże się, że ta pierwsza naprawa była jednak wykonana w ramach
    > gwarancji? Czy nawet wtedy będę mógł reklamować w ramach niezgodności towaru
    > konsumpcyjnego z umową?
    Może być. Zasadniczo nie można reklamować *tej samej* wady z 2 tytułów.
    Ale raczej nie podchodzi - wada jest podobna ale nie ta sama, tego bym
    się trzymał, dodatkowo nie przypominał o poprzednich naprawach.

    > Czy mogę odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy?
    Możesz żądać przywrócenia zgodności z umową poprzez naprawę ew. wymianę.
    Zwrot pieniędzy dopiero po wyczerpaniu w/w możliwości.

    > I jeszcze jedno, jak się mają do siebie te dwa zapisy w ustawie (bo mi wydają
    > się one sprzeczne &#8211; jak to jest 6 miesięcy czy 2 lata?)
    >
    > Art. 4.
    > Art. 10.

    Przed upływem 6M domniemywa się, że wada była od początku, potem ciężar
    dowodu spoczywa na kupującym, ale to jest w praktyce niewiele znaczący
    zapis.

    P.