  • 1. Data: 2004-07-15 06:44:08
    Temat: Umowa dla dziennikarza
    Od: "Ryszard" <m...@o...pl>

    Cześć, zawitałem tu do Was z grupy pl.praca.dyskusje. Mam taki oto problem:
    tworzę serwis internetowy związany z marketingiem politycznym. Oprócz moich
    przemyśleń, będzie tam publikować jescze jedna osoba - znajomy ze studiów.
    Będą to codzienny felieton plus komentarze do artykułów zamieszczonych w
    serwisie (ukazujące się nieregularnie). Ustaliliśmy, że będę mu płacił w
    zależności ile osób zajrzy do jego tekstów. Im bedzie więcej czytany, tym
    serwis bedzie popularniejszy i tym więcej będę mu w stanie zapłacić. Teraz
    pozostaje jedynie kwestia zalegalizowania tej wspólpracy. Co byście polecili,
    wiedząc że ów chłopak obecnie nigdzie nie pracuje. Oczywiście odpada umowa o
    pracę, bo mnie na taką nie stać. Podobnie z umową zlecenia, która w tym
    konkretnym przypadku wymagałaby płacenia ZUS-u. Czy może to być umowa o
    dzieło, która wydaje się najkorzystniejsza? A jeżeli tak, to jak ją
    skonstruować? A może w grę wchodzi jakiś inny rodzaj umowym, który nie będzie
    obciążony ogromnym haraczem na państwo?
    Z poważaniem
    Ryszard