    From: Marian Paździoch <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa a SIWZ
    Date: Sun, 20 Apr 2014 22:58:11 +0200

    Witam,
    moje pytanie tyczy się niezgodności treści umowy z warunkami SIWZ w
    zapytaniu ofertowym ogłoszonym przez spółdzielnię mieszkaniową (a więc nie
    firmę/instytucję państwową). SIWZ dotyczył pewnej usługi dokonywanej u
    każdego członka spóldzielni, jednak nie precyzował warunków tak dokładnie
    jak umowa. W umowe znalazł się zapis, że zapłata zostanie zrealizowana po
    osiągnięciu 90% frekwencji u członków spóldzielni. Problem jest taki, że
    mimo starań wykonawcy pewne czynniki są od niego niezależne i osiągnięcie
    takiej frekwencji nie zależy wyłącznie od niego. Istotnym wg. mnie jest
    fakt, że płatność jest naliczana wg. wykonanych usług, a nie z góry
    ustalona. Jednym słowem spółdzielnia zapłaci wykonawcy za tyle usług ile
    wykonał dla członków, pod warunkiem jednak, że wykona tę usługę dla min. 90%
    członków.

    Czy jest jakas możliwość realnej walki o lepszą sytuację dla wykonawcy
    oprócz niepodpisania umowy? Spółdzielnia wie, że jest w lepszej sytuacji bo
    wykonawca po ogłoszeniu wyników zarezerwował sobie terminy na pracę dla
    niej.

    Pzdr.
    Maniek