  • 1. Data: 2014-04-20 22:58:11
    Temat: Umowa a SIWZ
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    moje pytanie tyczy się niezgodności treści umowy z warunkami SIWZ w
    zapytaniu ofertowym ogłoszonym przez spółdzielnię mieszkaniową (a więc nie
    firmę/instytucję państwową). SIWZ dotyczył pewnej usługi dokonywanej u
    każdego członka spóldzielni, jednak nie precyzował warunków tak dokładnie
    jak umowa. W umowe znalazł się zapis, że zapłata zostanie zrealizowana po
    osiągnięciu 90% frekwencji u członków spóldzielni. Problem jest taki, że
    mimo starań wykonawcy pewne czynniki są od niego niezależne i osiągnięcie
    takiej frekwencji nie zależy wyłącznie od niego. Istotnym wg. mnie jest
    fakt, że płatność jest naliczana wg. wykonanych usług, a nie z góry
    ustalona. Jednym słowem spółdzielnia zapłaci wykonawcy za tyle usług ile
    wykonał dla członków, pod warunkiem jednak, że wykona tę usługę dla min. 90%
    członków.

    Czy jest jakas możliwość realnej walki o lepszą sytuację dla wykonawcy
    oprócz niepodpisania umowy? Spółdzielnia wie, że jest w lepszej sytuacji bo
    wykonawca po ogłoszeniu wyników zarezerwował sobie terminy na pracę dla
    niej.

    Pzdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2014-04-21 23:44:08
    Temat: Re: Umowa a SIWZ
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marian Paździoch wrote:
> [...]
    > oprócz niepodpisania umowy? Spółdzielnia wie, że jest w lepszej
    > sytuacji bo wykonawca po ogłoszeniu wyników zarezerwował sobie

    hm...

    jeśli oferent nie znał warunków przy składaniu oferty albo warunki były
    inne...

    to zostaje sąd.

    bo ten warunek to wygląda jak próba wyrolowania wykonawcy...

    Pojawia sie pytanie czy w przypadku odstąpienia od wykonywania usługi nie
    byłoby podstawy do żądania odszkodowania od zleceniodawcy za poniesione
    straty z tytułu rezerwacji czasu i odstąpienia od innych zleceń.

    Przed sądem warto pomyśleć o mediacjach z pomocą zawodowego mediatora,
    taniej to wyjdzie niż sąd a może doprowadzi do kompromisu.

  • 3. Data: 2014-04-22 00:57:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprócz niepodpisania umowy? Spółdzielnia wie, że jest w lepszej sytuacji
    > bo wykonawca po ogłoszeniu wyników zarezerwował sobie terminy na pracę

    Można przed sądem żądać zawarcia przyrzeczonej umowy.

  • 4. Data: 2014-04-22 07:37:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 22:58:11 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > moje pytanie tyczy się niezgodności treści umowy z warunkami SIWZ w
    > zapytaniu ofertowym ogłoszonym przez spółdzielnię mieszkaniową (a więc

    Czy tekst umowy był dołączony do SIWZ?

  • 5. Data: 2014-04-22 14:50:18
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "jureq"