  • 1. Data: 2014-01-21 16:59:32
    Temat: Umorzenie egzekucji a zwrot pobranych już kwot
    Od: z <...@...pl>

    Urząd skarbowy wszczął egzekucję za nie płacenie abonamentu RTV (jakieś
    1500zł)
    Zostało wysłane pismo do Krajowej Rady z prośbą o umorzenie gdyż były
    podstawy do zwolnienia z tego abonamentu od 1994 roku.
    Fakt nie było to zgłoszone (zaniedbanie)
    Krajowa rada przychyliła się i umorzyła należności wymieniając wszystkie
    miesiące o które chodziło w egzekucji.
    Urząd skarbowy natomiast przysłał pismo że umarza ale tylko to czego
    jeszcze nie pobrał.
    Pobrano 400 zł z czego 70 zł to koszty egzekucji.
    Czy tak ma zostać czy się odwoływać? (7 dni)

    Nie jestem prawnikiem, piszę z głowy, nie mam tych pism przed sobą :-(
    Mam nadzieję że nic nie przekłamałem w opisie.

    Śmieszna suma. Zdaję sobie sprawę że egzekucja kosztuje ale co z pobraną
    resztą?

  • 2. Data: 2014-01-23 13:50:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 21 Jan 2014 16:59:32 +0100, z napisał(a):

    > Śmieszna suma. Zdaję sobie sprawę że egzekucja kosztuje ale co z pobraną
    > resztą?

    Nic. Dodatkowo przemyśl czy od tego co umorzono nie będzie się należał
    PIT.

  • 3. Data: 2014-01-23 14:55:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-23 13:50, jureq pisze:
    > Nic. Dodatkowo przemyśl czy od tego co umorzono nie będzie się należał
    > PIT.

    Ło matko... Znaczy od kwoty umorzonej (1500zł) mam emerytowi rozliczać
    pita? :-)

  • 4. Data: 2014-01-23 22:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, z wrote:

    > Ło matko... Znaczy od kwoty umorzonej (1500zł) mam emerytowi rozliczać pita?
    > :-)

    Jeśli umorzenia dokonał podmiot zobowiązany do bycia płatnikiem
    (firma, instytucja) to sam powinien posłać stosownego PITa,
    którego trzeba później ująć w rozliczeniu rocznym.
    "Podarowany dług" to nie darowizna i nie ma zmiłuj, podatek
    się należy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-01-23 23:10:06
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > którego trzeba później ująć w rozliczeniu rocznym.
    > "Podarowany dług" to nie darowizna i nie ma zmiłuj, podatek

    Sytuacja taka że to Krajowa rada radiofonii i telewizji podarowała dług
    który niby zaistniał ale tylko z powodu niedopatrzenia formalnego bo
    przysługiwało zwolnienie z tego podatku
    Wiem. Moja wina (znaczy rodziców)
    Czy mam to potencjalnie rozliczać czy czekać na nie przysłanie pita? :-)

  • 6. Data: 2014-01-24 13:39:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, z wrote:

    > Sytuacja taka że to Krajowa rada radiofonii i telewizji podarowała dług który
    > niby zaistniał ale tylko z powodu niedopatrzenia formalnego bo przysługiwało
    > zwolnienie z tego podatku

    A rzeczywiście, tu wypada się trzymać wersji że to nie był "darowany
    dług" lecz niesłuszne żądanie.
    A wtedy rzecz jasna o podatku nie ma mowy.

    > Czy mam to potencjalnie rozliczać czy
    > czekać na nie przysłanie pita? :-)

    Na mój gust zapodałeś całkiem sensowną linię obrony na niewpisywanie
    nigdzie tej nienależności :)

    pzdr, Gotfryd