  • 1. Data: 2014-01-20 20:39:23
    Temat: Parabanki
    Od: Kris <k...@g...com>

    Autentyczny przypadek:
    W jednym z parabanków 2013-12-16 gość "dostał 5tys". "Dostał" Znaczy wyszedł z 5tys
    w kieszeni.
    2014-01-13 chciał zrefinasować tą pożyczkę kredytem bankowym.
    Parabank naliczył mu że do spłaty ma ponad 12,5tys. Po niecałym miesiącu;)
    Okazuje się że gość do łapy dostał 5tys a umowa pożyczki była na 12tys- 5tys "saldo",
    5 tys ubezpieczenie, 2 tys "wynagrodzenie" pożyczkodawcy.
    Teraz gość musiał wziąć prawie 13tys kredytu bankowego aby spłacić parabank.
    Pracownica parabanku oczywiście nie poinformowała klienta że może domagać się zwrotu
    proporcjonalnej części ubezpieczenia i wynagrodzenia. O tym poinformowałem go dopiero
    ja po wczytaniu sie w umowę.
    Jest więc szansa że trochę kasy odzyska. Piszę troche bo odnośnie zwrotu
    ubezpieczenia jest dość dziwny zapis coś w stylu że zwróca proporcjonalnie w
    zalezności od rozkładu ryzyka. Może sie okazac że największe ryzyko jest własnie w
    pierwszym miesiącu i pomimo tego że ubezpieczenie ze składką 5tys na 3 lata, to już
    po pierwszym miesiącu zwrot będzie niewielki.
    Ale poczekamy zobaczymy. Na razie złożone pisma o wzwrot ubezpieczenia i
    "wynagrodzenia"

  • 2. Data: 2014-01-21 07:29:19
    Temat: Re: Parabanki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 20:39:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Autentyczny przypadek:
    Widze że omyłkowo zamieściłem na złej grupie- miało być na pl.biznes.banki;)