  • 1. Data: 2006-10-06 23:11:32
    Temat: Dzielo, zapisy umowy o odszkodowaniu powyzej wartosci Dziela
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Czy umowa o dzielo na sume 5000 moze zawierac klauzule, mowiaca o
    automatycznym nalozeniu kary 10.000 w przypadku niewykonania dziela w
    terminie lub w przypadku np zlamania tajemnicy nt. dziela, ktorego dotyczy
    umowa?

  • 2. Data: 2006-10-06 23:20:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tiger napisał(a):
> [...]
    > automatycznym nalozeniu kary 10.000 w przypadku niewykonania dziela w
    > terminie lub w przypadku np zlamania tajemnicy nt. dziela, ktorego dotyczy

    Oczywiście, że może, co nie oznacza, że istnieje obowiązek prawny
    podpisania takiej umowy.

    M.

  • 3. Data: 2006-10-07 00:10:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.10.2006 Tiger <c...@c...pl> napisał/a:
> [...]
    > automatycznym nalozeniu kary 10.000 w przypadku niewykonania dziela w
    > terminie lub w przypadku np zlamania tajemnicy nt. dziela, ktorego dotyczy

    Bulwersuje Cię dysproporcja kwoty umowy i kary? Przecież łatwo można
    sobie wyobrazić, że straty wynikające z niedotrzymania takiej umowy mogą
    być dużo wieksze niż owe 10k zł.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-10-07 06:54:34
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Bulwersuje Cię dysproporcja kwoty umowy i kary? Przecież łatwo można
    > sobie wyobrazić, że straty wynikające z niedotrzymania takiej umowy mogą
    > być dużo wieksze niż owe 10k zł.

    Nie ;-) Ja to wiem, jedynie pytam czy mozna, bo sam chce to zastosowac.

    Pozdrawiam,

    Tiger