  • 1. Data: 2005-08-25 12:57:28
    Temat: Ujemne saldo konta
    Od: Jasiek<a...@a...pl>

    Sytuacja wyglada tak:
    1. Na poczatku miesiaca place za rozne rzeczy karta. Bank naklada blokade na te
    platnosci - czyli nie moge wyplacic kwoty, za jaka byly te zakupy z konta.
    2. Po jakims czasie te platnosci pojawiaja sie jako juz dokonane przelewy i widnieja
    w saldzie - za wyjatkiem jednego, o czym pozniej.
    3. W miedzyczasie trace robote i jestem pusty.
    4. Po miesiacu prawie zostaje zaksiegowana platnosc z karty. Platnosc ta nie byla
    wczesniej wykazana w saldzie konta (w blokadach tez jej nie bylo, pieniadze zostaly
    odblokowane). Na koncie mialem tylko resztki kasy, ktora oczywiscie nie
    wystarczyla do zaplacenia i powstalo ujemne saldo konta.

    Pytam sie - jak to mozliwe, by nie majac przyznanego debetu osiagnac minusowy
    stan konta, czy takie ksiegowanie platnosci jest prawidlowe - tzn. blokada kasy,
    potem oddanie kasy i przez miesiac cisza o platnosci a potem nagle - bach...
    Glowny problem to - co robic? Wiem, oczywiscie, najprosciej zaplacic - tyle ze
    aktualnie jestem bezrobotny bez prawa do zasilku i zwyczajnie nie mam kasy. Co
    moze w tej sytuacji zrobic bank? jakie odsetki moze naliczyc? Kiedy ewentualnie
    moze sie to przedawnic albo co... no sam nie wiem co robic :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-25 13:03:19
    Temat: Re: Ujemne saldo konta
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jakie odsetki to masz pewnie w regulaminie ew na stronie banku.
    A pytales sie w banku czemu Ci odblokowali pieniadze z tej jednej
    transakcji i dopiero pozniej sie kapneli ze jednak powinni Ci je sciagnac?
    ps jaki to bank?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-25 13:11:41
    Od: Jasiek<a...@a...pl>

    Bank to Inteligo.
    Nie mowie ze nie ma mojej winy, ale po prostu - placilem kilka rzeczy karta,
    pozostale zostaly sciagniete po kilku dniach a do tego czasu kwota na ich pokrycie
    zostala zablokowana i nie moglem jej wyplacic. W tym przypadku kasa wrocila
    "cichaczem" na konto - tzn. nie bylo tej transakcji ani w blokadach, ani w saldzie a
    kasa z powrotem na koncie. Pozniej mialem inne platnosci i zwyczajnie zaplacilem
    tym, co mialem na koncie.I przyszedl po miesiacu prawie ten rachunek robiac saldo
    ujemnym, bo braklo kasy na koncie. problem jest taki, ze nie mam kasy na
    zaplacenie tego, jako ze aktualnie jestem bezrobotny i po prostu zastanawiam sie,
    co moze mi w tej sytuacji grozic. Z bankiem nie kontaktowalem sie jeszcze, ale nie
    sadze by "zaplace jak bede mial, teraz nie mam roboty" im wystarczylo.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-08-25 13:12:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Jasiek wrote:

> [...]
    > stan konta, czy takie ksiegowanie platnosci jest prawidlowe - tzn.
    > blokada kasy, potem oddanie kasy i przez miesiac cisza o platnosci a

    Z cala pewnoscia bank przewidzial taka sytuacje i w podpisanej przez Was
    umowie znajduje sie na te okolicznosc stosowny paragraf. Zwaz, ze bank w
    takiej sytuacji nie zawinil - tylko Ty.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-08-25 13:58:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasiek wrote:
    > Sytuacja wyglada tak:

    Sprawa wraca jak bumerang.
    Bank nie ma obowiazku liczyc ile kasy wydales karta, ani tez zakladac
    blokad.
    Wiec po prostu trzeba bylo liczyc ile kasy musi zostac na koncie, aby
    splacic wszystkie transakcje karciane.
    Skoro sie machnales, to masz saldo ujemne.
    Tak to juz jest i protestowanie, ani narzekanie na bank nie pomoże.
    Bank poleci ci odsetkami od niedozwolonego debetu i tyle.
    Po prostu splacaj powoli byle wiecej niz odsetki.
    Najwyzej jak sie bank wkurzy to ci zablokuje karte i wpisze ci to do BIK.
    W ostatecznosci zamknie konto.
    Ale musialbys tego dlugu narobic tak z 1000, zeby im sie chcialo ciagac
    cie po sadach.
    Narazie stracisz karte i bedziesz placil odsetki.
    Duzo na ten tamt znajdziesz na grupie p.b.banki.

  • 6. Data: 2005-08-25 20:13:56
    Od: Jasiek<a...@a...pl>

    Wiem, ze bede musial to zaplacic, wiem, ze bank nie musial blokowac tej kasy na
    koncie. Ale przyzwyczailem sie, ze po zaplacie karta kasa jest zablokowana i po
    prostu potem bylo jej za malo. Nie mam zamiaru uchylac sie od placenia tego, po
    prostu obecnie nie mam na to kasy - jak zarobie jakos to splace. Interesuje mnie
    tylko jedno, zeby w miedzyczasie nie dorobic sie "piramidki" - ja robie saldo ujemne,

    bank dolozy kupe kar, potem zaczna sie nawarstwiac odsetki i w koncu z malego
    problemu zrobi sie duzy problem. Wysokosc mojego zadluzenia to 500zl - czy ktos
    moglby powiedziec mi, w jaki sposob moze mnie ukarac bank oraz jaka jest mniej
    wiecej wysokosc karnych odsetek? Sorki za natrectwo, nie traktuje grupy jako
    bezplatnej wyszukiwarki - ale netu tez juz nie mam i korzystam jak wpadne do
    kumpla przez chwile. Z gory thx za info.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-08-26 06:22:17
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Jasiek wrote:

> [...]
    > bezplatnej wyszukiwarki - ale netu tez juz nie mam i korzystam jak wpadne do
    > kumpla przez chwile. Z gory thx za info.

    Wysokość karnych odsetek oraz ewentualnych kar określa regulamin konta
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm
    oraz taryfa opłat i prowizji
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_op
    laty-i-prowizje.htm
    i następnym razem zacznij szukać od źródła.

    --
    Pozdrawiam AdamS