  • 1. Data: 2005-08-25 12:04:53
    Temat: przekazanie srodkow na inwestycje
    Od: "Andrzej Kustosz" <a...@s...mowimy.zdecydowane.nie>

    witam serdecznie,

    nie wiem czy to bardziej tu pasuje, czy na p.s.p.podatki, ale zaryzykuje.
    Od inwestora z jednego z krajow w afryce srodkowej mam "dostac"
    dosc spora ilosc pieniedzy na inwestycje w kraju (rownowartosc ponad
    1mln euro).
    Teraz pytanie.
    Jak to najlepiej zrobic?
    Czy jak taka kasa "wpadnie" na moje konto, to czy instutucja pt. "US"
    przyczepi sie, skad to mam? Czy kaza mi od tego zaplacic podatek?
    Czy jak powiem, ze to nie moje, tylko ja tym zarzadzam, to dalej bedzie
    problem?

    Jak to zrobic?

    Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-08-25 12:14:26
    Temat: Re: przekazanie srodkow na inwestycje
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Andrzej Kustosz wrote:

> [...]
    > przyczepi sie, skad to mam? Czy kaza mi od tego zaplacic podatek?
    > Czy jak powiem, ze to nie moje, tylko ja tym zarzadzam, to dalej

    Stary przekręt bodajże nigeryjski. Nie przejmuj się Urzędem Skarbowym.
    Oni nie ządają podatku od idiotów nabijających kabzę oszustom

  • 3. Data: 2005-08-25 12:19:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Weź se w googlach wpisz "przekręt nigeryjski" i poczytaj trochę

  • 4. Data: 2005-08-25 13:07:31
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kustosz" <a...@s...mowimy.zdecydowane.nie>
    napisał w wiadomości news:dekc5n$f6r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    [cut]

    Poczytaj sobie to (calosc na http://www.nospam-pl.net/4-1-9.php):
    Oszustwo w obecnej formie pojawiło się w Internecie pod koniec lat '80.
    Jedna z jego nazw, "419" określa numer paragrafu Nigeryjskiego Kodeksu
    Karnego, dotyczący tego rodzaju wyłudzeń. Inne nazwy to Nigerian Scam
    (Nigeryjski szwindel) Advance Fee Fraud (Oszustwo z kosztami wstępnymi), 419
    Fraud (Oszustwo cztery-jeden-dziewięć), The Nigerian Connection (Nigeryjski
    łącznik).

    Zasada działania oszustów w każdym wypadku pozostaje identyczna: należy
    ofiarę skusić niebotycznie wysoką prowizją za udział w niezbyt legalnym
    przedsięwzięciu (przy czym pozwala to łatwo tłumaczyć wszelkie machinacje
    dotyczące przepływu dokumentów), a następnie wyciągać od ofiary oszustwa
    stopniowo coraz większe kwoty "na pokrycie kosztów operacji" - na łapówki,
    koszty transferu, wyprania pieniędzy, uzyskanie dokumentów umożliwiających
    transfer. Następnie pojawia się tysiąc innych komplikacji, a wszystkie
    bardzo - coraz bardziej - kosztowne. Oczywiście, o pokrycie wszystkie
    kosztów proszona jest ofiara oszustwa, bo osoba proponująca całe
    przedsięwzięcie "nie ma aktualnie dostępu do zdeponowanych funduszy i
    potrzebuje pomocy, by ten dostęp uzyskać" (wiedział jak ukraść te pieniądze,
    ale nie wie jak je wywieźć z Nigerii :->). Oszuści liczą na to, że ich
    ofiara, oczekując gratyfikacji wielkości kilku milionów dolarów, zgodzi się
    na wydanie kilku czy kilkudziesięciu tysięcy dolarów celem pokrycia kosztów
    wstępnych. Mało tego - oszuści posuwają się nawet do tworzenia fałszywych
    stron www afrykańskich agend rządowych lub banków. Przysyłają ofierze nazwę
    użytkownika i hasło, pozwalając sprawdzić, ze pieniądze już zostały przelane
    na utworzone na nazwisko ofiary konto w tym "banku" (i teraz potrzebne są
    jedynie pieniądze na pokrycie kosztów zagranicznego transferu...)

    I oczywiście - tacy naiwni się znajdują: defraudują pieniądze firm w których
    pracują, sprzedają swoje domy czy samochody. Nie otrzymują potem nic w
    zamian - ich "kontrahenci" rozpływają się gdzieś w Afryce, a próby dotarcia
    do nich osobiście mogą się skończyć nawet śmiercią oszukanego desperata.
    Oszustwo to aktualnie wyciąga od naiwnych w samych Stanach Zjednoczonych
    około 1 miliona dolarów dziennie - i tak już od lat, a zjawisko to coraz
    bardziej się nasila. Dla Nigerii jest to trzecia co do wielkości przychodów
    "gałąź przemysłu" ! W wielu krajach świata obecnie każdy, lub prawie każdy
    list z Nigerii, a także listy z Południowej Afryki, Zimbabwe, Angoli, Sierra
    Leone czy Wybrzeża Kości Słoniowej, jest uważany za wstęp do wyłudzenia
    pieniędzy.

    Od 1999 w Nigerii działa agenda Amerykańskiego Secret Service, ale mimo, że
    dokonała ona setek aresztowań nielegalny biznes "kręci się" coraz mocniej i
    obejmuje coraz więcej państw świata. Niestety, okazuje się, że rząd Nigerii
    nie chce współpracować w zwalczaniu tego procederu - nikt nie został przez
    nigeryjski są skazany z § 419 KK, żadna z ofiar nie dostała też
    odszkodowania.

    W tym roku daje się zauważyć lawinowy wręcz wzrost ilości "niezwykle
    korzystnych ofert współpracy" kierowanych do odbiorców w Polsce.

  • 5. Data: 2005-08-25 14:35:12
    Od: "Andrzej Kustosz" <a...@s...mowimy.zdecydowane.nie>

> [...]
    419
    > Fraud (Oszustwo cztery-jeden-dziewięć), The Nigerian Connection

    Dzieki, dzieki, ale nie chodzi o Nigerie, to po pierwsze, a po drugie znam
    tego
    czlowieka od ponad 8 lat. Raczej nie chodzi o przekret, on na prawde ma
    kase,
    i chce zainwestowac w Polsce, jako ze ja tu jestem.

    Jakies pomysly poza znanym mi, i nie tylko mi, 419?
    Mam na mysli odpowiedz na moje pytanie

    dzieki,
    m.

  • 6. Data: 2005-08-25 14:41:37
    Od: "Andrzej Kustosz" <a...@s...mowimy.zdecydowane.nie>

> [...]
    419
    > Fraud (Oszustwo cztery-jeden-dziewięć), The Nigerian Connection

    Swoja droga, jak nasz rzad (i kazdy inny na to reagowal?)
    Czasami bylo to wyludzenie ze strony nigeryjczykow, czasami po prostu pranie
    kapuchy lokalnie i wysylanie do zlodzeji.
    Za to drugie to raczej grozi x lat pozbawienia wolnosci, a za drugie?
    Pozatym, ze
    jakis idiota sprzeda swoj dom i przekaze kase do celu?
    Jak to sie wlasciwie "sciga" w naszym kraju?

    dzieki